Hur är dessa att använda i avhärdaren på diskmaskiner?
Istället för diskmaskinsaltet ?

Har en påse över
 
  • En 20 kg påse med salttabletter, etikett på flera språk med bilder av tabletter, står på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
förmodligen samma salt men i annan distributionsform.

gissar att du behöver krossa den till tillräckligt små bitar för att få in dessa i diskmaskinen.
 
B
Jag har använt sådana där till diskmaskinen i flera år. Saltet upplöses i maskinen, inga problem..det behövs inte helles krossas innan användning.
 
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
inga problem de är tom bättre
 
Fungerar inte i vår maskin. Jag hoppades det. Nu häller vi hälften sådant och hälften diskmaskinsalt.
 
H HenrikHuslöse skrev:
Fungerar inte i vår maskin. Jag hoppades det. Nu häller vi hälften sådant och hälften diskmaskinsalt.
låter skumt att det inte fungerar - det är ju samma sak - dvs. renad natriumklorid utan följesalter som kaliumklorid, kalciumklorid, magnesiumklorid och framför allt inte halogener som jod och brom och fluorid-salter.

det är kanske mer åt att tabletterna inte löses upp så lätt och behöver krossas innan.
 
Diskmaskinssalt?
Det har jag aldrig nånsin använt.
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
Diskmaskinssalt?
Det har jag aldrig nånsin använt.
behöver du inte om du inte får kalkfläckar på glas mm. och den diskar rent
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
X xxargs skrev:
låter skumt att det inte fungerar - det är ju samma sak - dvs. renad natriumklorid utan följesalter som kaliumklorid, kalciumklorid, magnesiumklorid och framför allt inte halogener som jod och brom och fluorid-salter.

det är kanske mer åt att tabletterna inte löses upp så lätt och behöver krossas innan.
Jo, det är vad jag tror också. Men så kul att krossa salttabletter är det inte så det är lättare att köpa färdigt. Vårt vatten är ganska hårt, över 20 dH, så avhärdaren har nog en del att göra.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
returen returen skrev:
inga problem de är tom bättre
jaså ... ??
 
returen returen skrev:
behöver du inte om du inte får kalkfläckar på glas mm. och den diskar rent
har ganska kalkrikt vatten där vi bor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.