Såhär tror jag kan bli bra, vad tror ni?

Man vill ju ha snygga och bra grejjer, energisnåla men de ska göra sitt jobb. Lagom med lull lull men inte för dyrt. Har valt så mycket jag kan av Electrolux för att där har jag bäst pris sen vill man ju hålla fraktavgifterna nere också. Men fläkt och häll var mer tilltalande hos andra.


 
Och vi körde så här.
http://web.telia.com/~u98103080/Vitvaror.htm

Vad vi inte är nöjda med är följande:
1. Elektroniken bytades i Torktumlaren efter 6 mån
2. Drivadaptern till tallriken i Micron bytades efter 9 mån
3. Elektroniken i kylskåpet bytades efter 12 mån

Gissa om jag har varit pisst på deras serviceavd. >:(

 
Husqvarna för hela slanten alltså? De har väl samma service som Electrolux? Är servicegraden dålig?


/Björn
 
Nja, de har ställt upp, men de klarar inte av att göra allt på en gång utan det tarvas ett besök för att konstatera skadan, ett besök för att åtgärda skadan och komma på att det saknas fler delar, samt ett slutbesök. Många besök blir det. :(
Vad gäller kylskåpet så tog det en vecka för dem att göra första besöket. Jag försökte skynda på processen genom att be om hjälp från ett annat riktnummer område (ja de har sitt ansvarsområde uppdelat så) men fick som svar att det var svårt och krångligt. ???
Jag förklarade då att bo med småbarn utan kylskåp en vecka är relativt hennes bekymmer kanske lite svårare......och det var väl där det skar sig. :-/
Vi löste dock bekymmret genom ett låneskåp som vi fick själva hämta och återlämna. Jag krävde under denna process att komma i kontakt med deras service-chef men förgäves (inte här, sjuk, tjänste-resa osv) och bestämde mig för att vänta ut honom genom att behålla låneskåpet.
Det tog 3 månader innan det hände något.
Men att få hörsammat sina krav på förlängd garantiperiod för samtliga av Husqvarna levererade maskiner till vårt hushåll var dömt att misslyckas på förhand. De sköter bara om service och reservdelar och det är huvudbolaget som har ansvar för garantiärendena som de förvisso utför men har inget ansvar för.....om jag vände mig till dem, ja riktigt vem visste han inte så...........men han tvivlade på det.
Skit samma, maskinerna är bra och vi ångrar inte våra val. Om Miele haft en komplett rostfri serie så hade vi nog valt dom istället, men om inte om hade funnits så hade jag hetat Bill och sålt operativsystem. ;D
 
;D Ja tänk om man hade hetet Bill..

Otroligt tröttsamt när servicen inte flyter på utan man måste tjata och hävda sin rätt. Det är ju de som är proffs och som kund borde man faktiskt kunna luta sig tillbaka medan de fixar till produkterna de sålt.

Ett bra varumärke byggs upp genom att ge bra service det är a och o.


/Björn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.