Köket i mitt torp från 1944 (renoverat 1955) behöver en uppfräshning efter att linoleummattan har tagits ut. Det finns en del "kanelfärgade fläckar" här och var men brädorna är fina undertill och sågspånet ser fint ut. Under sågspånet är en matta av något fibermaterial och sen undergolvet av brädor. Jag tycker det är litet "segt" både den där mattan och brädorna men eftersom sågspånet ser så torrt ut tänker jag att det bara är gammalt.

Jag provade en kvm med isoleringsull istället för sågspån men tsv är mattan under kvar. Har någon råd om man skall byta ut hela köksgolvet? Bland annat tycker jag det skulle vara intressant att se om det kan vara mögel osv när man avlägsnar och gör rent, men ifall den här sågspånslösningen kan anses hålla tsv så kan man ju krypa under och kolla istället gissar jag. Finns några råd?

Torpar Thor
 
Kutterspånen som ligger under golvbrädorna är nog det bästa att välja. F a hindrar de mössen eftersom gångarna rasar ihop. Då de ser fina ut och inte har packat sig verkar det vara bästa alternativet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.