Städningen i förrådet fortsätter!
Sågskydd, troligtvis till en Ejca eller liknande såg bortskänkes.
Bara att komma och hämta.
Skall den skickas tillkommer porto.
Skicka PM.
Dag

Manuellt fönsteröppningssystem med vev och snedställd ventilationstrumma på tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Niklasloow
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Städningen i förrådet fortsätter!
Sågskydd, troligtvis till en Ejca eller liknande såg bortskänkes.
Bara att komma och hämta.
Skall den skickas tillkommer porto.
Skicka PM.
Dag

[bild]
mycket intressant, undrar hur mycket jobb det är att få den att passa på min såg, robland K21. Ser ut som om jag åtminstone skulle behöva göra någon slags förlängning till infästet. Följde inte med någon när jag köpte och alla mina försök att sätta ett klingskydd på klyvkniven har misslyckats. Finns det något uttag för spåsug/damsugare på den? Antar att den bara sitter med en bult så att den går att vrida och anpassa till den vinkel det nu blir när man fäster vid sidan om bordet.

Bifogar en bild på en k21 med original skyddet, tror du att det är görbart?

En snickarbänk av märket Robland K21 med sågbladsskydd, förlängningsbord och klyvkniv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Ivar
 
Hej Ivar!

Det är två hål i huven.
Det ena är för sugslangen det andra för belysning.
Jag tror inte det blir så svårt att få fast det på din maskin.
Du har plats 1 i kön!

Dag

Metallhuven med två hål, ett för sugslangen och det andra för belysning, ligger på en våt trall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
stigen stigen skrev:
Hej Ivar!
Du har plats 1 i kön!
Kul, har tyvärr i prinicp aldrig vägarna förbi Värmdö då jag bor norr om stan och är dessutom upptagen de närmaste helgerna. Även om det vore kul att se den världskända verkstaden från tråden "Stigens verkstadstråd!" så om nån annan har vägarna förbi och det är enklare för dig att slippa att greja med frakt så har jag förståelse för det.

/Ivar
 
Såghuven borta!
@ivp har bestämt sig.
Dag
 
Har äntligen fått kombinationen tid, lust och ork att vara ut i verkstan igen. Prototypade ihop en egen infästning i trä som passar min Robland förra helgen, tycker det funkar tillräckligt bra för att be en polare att göra det i metall då den blev lite svajig. Plywoodskivan ovanpå är lite i vägen när man ska föra arbetstycket den sista biten förbi klingan, men det kan man nog lösa med ett litet urtag utan att påverka stabiliteten allt för mycket.
Verkstad med träbearbetningsmaskin, bordsfläkt, verktyg och arbetsmaterial i oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trästycke i skruvstäd vid arbetsbänk, verktyg synligt, snickeri, arbetsmiljö, hantverk, blå verktygslåda i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
I ivp skrev:
Har äntligen fått kombinationen tid, lust och ork att vara ut i verkstan igen. Prototypade ihop en egen infästning i trä som passar min Robland förra helgen, tycker det funkar tillräckligt bra för att be en polare att göra det i metall då den blev lite svajig. Plywoodskivan ovanpå är lite i vägen när man ska föra arbetstycket den sista biten förbi klingan, men det kan man nog lösa med ett litet urtag utan att påverka stabiliteten allt för mycket.
[bild] [bild]
Nu händer det grejer! Mycket reflektion bakom den konstruktionen!
När du bytt ut träbitarna mot metall kommer det att bli kanon!

Dag
 
stigen stigen skrev:
Nu händer det grejer! Mycket reflektion bakom den konstruktion

Dag
Ja man ska inte stressa:rofl:
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.