Hej

Någon som har denna såg?

Är den något att ha?, skall användas mest till påsadlingar runt dörrar fönster + smått och gått.

Den är ju nedsatt till under 1000kr nu!

Skall man slåt till

Fredrik
 
På mitt Festool Basis plus bod så flexas det minsann inget trots att det bara siter fast på en sida! (ok det finns ett fäste att köpa till på andra sidan ändå och jag har det också men har aldrig tyckt mig behöva det)

Men håller med fullständigt. På enklare/vekare/billigare maskiner flexar det ofta just där. Kollade på ganka många innan jag fick tag i mitt begagande festool bord.
 
Är det dra och slita lite i den som gäller då och se om anhåll med mera känns bra.

Fredrik
 
Jag har själv biltemas variant och tycker den funkar helt okej. Tycker den verkar vara i princip samma såg. Nu kommer jag inte in på bauhaus sida så att jag kan kolla vilken variant det här är, men bauhaus säljer ju två sågar som är snarlika, brukar väl skilja ca en femhundring i pris. På den billigare så finns det ingen skena till anslaget på sidoborden vilket gör att det blir väldigt begränsande hur breda saker man kan såga. På den jag har så är det skena för anslaget över hela bredden inklusive sidobord. Biltemas kostar 995:- så är det den lilla som du har tittat på tycker jag du ska kolla på biltema istället. Vad gäller anslaget i övrigt så tycker jag att det är hyffsat stadigt, har man inte alltför stora krav så duger det (men tryck inte allför hårt) och ska man ha bättre så sticker ju priset iväg en hel del så alternativet för mig var den här eller ingen såg alls och jag har inte ångrat mig en sekund, väldigt användbar maskin... Nu är det bäst jag slutar svamlar och går och äter annars blir jag nog inte populär...

/Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.