R Rilleille skrev:
Klarar alla sågbord med hjul att ha kap och geringssågen påmonterad under transport? Och även fällas ihop och upp men kapen på.

Har kikat på denna
[länk]
Jag tror dom flesta klarar det men beroende på hur tung din såg är så kommer den att glida ner mot hjulen. Jag har provat på några sågar/stativ men jag tyckte ekipaget blev för klumpigt att hantera.
”Men smaken är som baken delad”. ;)
 
  • Gilla
Rilleille
  • Laddar…
Med benen uppfällda så klarar sågbordet att transporteras på en kostig.
Däremot är jag tveksam att benen håller om man lägger upp en längre tvåtumåtta.
Protte
 
  • Gilla
Rilleille
  • Laddar…
R Rilleille skrev:
Klarar alla sågbord med hjul att ha kap och geringssågen påmonterad under transport? Och även fällas ihop och upp men kapen på.

Har kikat på denna
[länk]
Vad för såg planerar du att ha därpå?
 
  • Gilla
Rilleille
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Jag tror dom flesta klarar det men beroende på hur tung din såg är så kommer den att glida ner mot hjulen. Jag har provat på några sågar/stativ men jag tyckte ekipaget blev för klumpigt att hantera.
”Men smaken är som baken delad”. ;)
Boschs GTA60W har ett glidstopp för sågen.
Verkar göra sitt jobb. (y)
 
  • Gilla
Rilleille och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vad för såg planerar du att ha därpå?
En mindre bosch. Jag får inte riktigt ihop hur jag kan fälla ner sågbordet med sågen på, när det står på fyra ben som den varianten jag skickat
 
R Rilleille skrev:
En mindre bosch. Jag får inte riktigt ihop hur jag kan fälla ner sågbordet med sågen på, när det står på fyra ben som den varianten jag skickat
Lyfter du inte med ena handen och fäller in ben för ben med andra handen, och sedan lägger ner den änden mot marken?
 
  • Gilla
Rilleille
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Lyfter du inte med ena handen och fäller in ben för ben med andra handen, och sedan lägger ner den änden mot marken?
Alright ! Tänkte att de kanske inte var gjorde för att fälla ner med såg monterad. Tack för alla svar dags att gå och känna och klämma imorgon
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.