Hej! Jag är en student på LTU som håller på med ett projekt som går ut på att designa en ny sorts sågbock. Vi i projektgruppen behöver få in lite information om vår målgrupp, och skulle därför uppskatta det enormt om ni skulle vilja svara på några av de följande frågorna.
o Vad för sorts sågbock har ni? Är den hemmabyggd eller köpt, och om den är köpt, vad kostade den? Hur ser den ut? (bifoga gärna bild om ni vill)
o Vad använder ni sågbocken till mest? (Ved? Virke? Andra funktioner är att såga?)
o Hur ofta använder ni den?
o Är den alltid uppställd eller förflyttas den? Hur viktigt är mobilitet?
o Använder ni den inomhus eller utomhus?
o Vad tycker ni är bra och dåligt med eran nuvarande sågbock? Vad är den viktigaste funktionen?
o Vilka funktioner tycker ni saknas?
o Hur länge har ni haft den?
o Hur mycket skulle ni kunna tänka er betala för en sågbock?
o Sågar ni mest med motorsåg eller för hand?
o Hur mycket sågar ni åt gången? Hur mycket vikt (ungefärligt) måste er sågbock kunna ta?
Tack i förskott från hela Projektgrupp 4!
 
Sågbock=överblivet virke i två kryss. Så ligger veden still. Den används endast för ved som ska eldas. Jag flyttar den ogärna. Står alltid utomhus. Bocken ska kunna klara av den stock som du lyfter upp. Tar du en ända i taget så +100kg. Sedan lägger du till en del marginal. Viktigast är att den finns.
 
VågaSåga skrev:
Hej! Jag är en student på LTU som håller på med ett projekt som går ut på att designa en ny sorts sågbock.
Välkommen till forumet!

VågaSåga skrev:
o Vad för sorts sågbock har ni? Är den hemmabyggd eller köpt, och om den är köpt, vad kostade den? Hur ser den ut? (bifoga gärna bild om ni vill)
Hemmabyggd av skräpvirke. Så ful att den nog inte skulle fastna på en bild.

VågaSåga skrev:
o Vad använder ni sågbocken till mest? (Ved? Virke? Andra funktioner är att såga?)
Ved.

VågaSåga skrev:
o Hur ofta använder ni den?
Kanske vid fem till femton tillfällen per år.

VågaSåga skrev: