Claes Sörmland
Dagens fynd på X hur man kan hantera att "anonyma" sågar ned träd i sin omgivning för att bättra på utsikten. Från Australien.

Ett stort skylt i en skog i Australien med texten "THIS VEGETATION HAS BEEN ILLEGALLY VANDALISED" som informerar om olaglig trädfällning och påföljder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
gaia och 198 till
  • Laddar…
Precis så skall det gå till!
 
  • Gilla
Hellwiz och 31 till
  • Laddar…
wildeside
Du tror inte skylten skulle vara olagligt uppförd, om inte lov för den beviljats😀
 
  • Gilla
saltis99 och 3 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Du tror inte skylten skulle vara olagligt uppförd, om inte lov för den beviljats😀
På svenska?
 
  • Gilla
E_Gisslén och 6 till
  • Laddar…
Jag såg det på Reddit och tänkte att det var en perfekt idé.
Men det kommer aldrig hända i Sverige. Det är för bra. Nån hade överklagat eller känt sig kränkt och kontaktat Europadomstolen 😅
 
  • Gilla
  • Haha
[SH] och 31 till
  • Laddar…
P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag såg det på Reddit och tänkte att det var en perfekt idé.
Men det kommer aldrig hända i Sverige. Det är för bra. Nån hade överklagat eller känt sig kränkt och kontaktat Europadomstolen 😅
Eller tagit bort skylten och ingen hade reagerat på flera månader om ens då.
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Appendix Appendix skrev:
På svenska?
Är du analfabet eller bara analfet? Så här är det med språket i ett mångkulturellt land, bara lära sig att leva med det. Tycker du att jag är elak o dryg så har du själv skapat det med dina dryga o nedsättande inlägg. Puss o kram på dig.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Elofsson och 9 till
  • Laddar…
Undra vad som händer när man tar ner skylten också. Får man en större skylt då? Efter några skyltar så kanske man kontrar med en egen skylt bredvid. Proven spawn point of free steel sheets.
 
  • Gilla
  • Haha
LarsEC och 6 till
  • Laddar…
  • En färgglad muralmålning på tre containrar föreställande en papegoja, grönska och röda berg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MaKrBr och 11 till
  • Laddar…
Konsekvenspedagogik är utmärkt, det borde tillämpas med i Sverige. Speciellt mot lättkränkta individer som drar kränktkortet så fort de inte får som de vill. Fast i Sverige är man för skitnödig för att sätta hårt mot hårt utan man föredrar att ge sig på de svaga.

Finns flera sådana här fall i Sverige där besuttna människor huggit ner skog och i princip kommit undan med det.
 
  • Gilla
Linderödsåsen och 13 till
  • Laddar…
En lantbrukare i närheten ville bygga ett hus på ett fält men en husägare lyckades stoppa det i grunden för han ville ha kvar utsikten, nu sedan många år är där ett antal rader med fruktträd mitt framför huset.
 
  • Gilla
gaia och 11 till
  • Laddar…
I islander skrev:
En lantbrukare i närheten ville bygga ett hus på ett fält men en husägare lyckades stoppa det i grunden för han ville ha kvar utsikten, nu sedan många år är där ett antal rader med fruktträd mitt framför huset.
Det normala hade nog varit att plantera gran, eller kanske salix. Utsikt över en fruktodling är vackert!
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag såg det på Reddit och tänkte att det var en perfekt idé.
Men det kommer aldrig hända i Sverige. Det är för bra. Nån hade överklagat eller känt sig kränkt och kontaktat Europadomstolen 😅
Jodå. Det hände i Lomma kommun. En mycket mindre skylt som stod ett tag. Skymde inte utsikten men eftersom det var vid en gångbana så läste många den och förstod vad som hänt.
 
  • Gilla
emmjo och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Dagens fynd på X hur man kan hantera att "anonyma" sågar ned träd i sin omgivning för att bättra på utsikten. Från Australien.

[bild]
Ja det är ju ett bra sätt att använda skattemedel på. 🤔
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.