Hej.

Behöver lite råd angående min garderobsrenovering. jag har en garderob i min lägenhet, en inbyggd allstå, som är som ett litete förråd. Jag ska renovera den och sätta in ett hyllsystem som måste sitta monterat på väggen.

Längs med golvet i garderoben sitter det lister, gamla höga trälister som delvis måste tas bort pga hyllsystemet ska kunna monteras. Nu är det så att listen löper in i en närliggande garderob. Dessa garderober skiljs åt av en tunn spånskiva, där det är utsägat runt listen då de inte tog bort den vid avdelandet av de två garderoberna.

Så, kortfattat behöver jag ta bort listen i ena garderoben, men inte i den närliggande. Jag kan alltså inte bända bort hela listen utan måste på något sätt såga av den. Men hur gör amn det? Ska man försöka ta en vanlig gammaldags såg? Jag har verkligen aldrig gjort något liknande så alla tips är välkomna. Jag hoppas att om jag lyckas såga av den/dela listen så kan jag sedan bända bort den del jag vill ha bort.

tacksam för alla tips!
mvh mia
 
Hej Mia


Om du ska såga bort en bit av listen så tycker jag att du ska annvända dig av en Multimaster tex Bosch, den kommer kapa din list med ett lysande resultat. d^_^b
Om du inte vill köpa dig en multimaster rekommenderar jag dig att höra med någon firma som hyr ut verktyg.

//MVH

boschb.jpg
 
Bara att ta fram motorsågen som du har liggande i garderoben...

Om du inte har lust med en motorsågsmassaker kanske hammare och stämjärn kunde fungera?
 
Kan du borra bort den med en lite större borr?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.