Jag ska riva en tunn vägg (10 cm) som består av puts och någon sorts porösa tegelplattor (det går att köra en kniv rakt in i dem), och jag har för mig att det ska finnas någon såg som man använder.

Vad kallas en sådan såg och var hittar man den?
 
Finns ju som du säger sågar för lättbetong, vet dock inte varman hittar dem. Är det inte vansinnigt mycket som ska sågas så kan du ta alltid offra en gammal fogsvans eller köpa en ful-svans på Byggmax.
 
Hittade ett kanonblad till tigersågen från AEG tror jag. Det var som att använda ett lasersvärd. Pris? 400 kr för ett blad, men det var det värt. Hade all demolition blades, men de sög.

Åk till en riktig handlare, de har det hemma, i mitt fall Fredells i Sickla.

/Henrik
 
Om du har en tigersåg hemma så har CO blad hemma för lättbetong.

Kolla denna länk och sök efter art nr 20-3291-2

http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251725#20-3291-12

Jag använde detta blad(boschblad vid köpetillfället)när jag sågade ned en lättbetongvägg, mycket lättare att hantera dessa bitar än en sönderslagen vägg. :)
 
Jag rekommenderar ett blad från Milwakuee som finns på Bauhaus för bara 329. Det har hårdmetalltänder och är ett helt blad. De där lättade bladen, bl a fr bosch, med ett fackverk som blad är inte lika bra. Visst, de är lättare men det är ett elände när bitar av sten eller spikar hakar i bladet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.