Hej, har äntligen skaffat tomt efter mycket vånda och börjat gräva oss ned i alla huskataloger. Sävsjö Trähus ligger överst på listan just nu, billigare men lika bra som Karlsson Hus?

Har någon erfarenheter av Sävsjö Trähus? Köpt villa eller från förhandling? Tacksam för alla erfarenheter!

 
Monosky, f ???örsöker du måhända bygga i Karlskrona? Jag har ungefär samma tröööga intryck av Sävsjös försäljare här. Till slut ledsnade vi och köpte hus från en annan leverantör. Eftersom vi tycker att det hus vi fått inte är så robust som vi skulle vilja, gnager fortfarande besvikelsen över att Sävsjös försäljare aldrig kunde komma med pris på det vi bad om.

Eller om du inte bygger i Karlskrona, kanske det faktiskt är Sävsjö Trähus centralt som har problem att serva sina säljare. ???
 
Hej Lilla Vargen,

Vi skulle ha köpt hus i Värnamo. Småland. Jag tycker att Sävsjö har en gedigen och robust tanke när det kommer till kvalité, men virrpannor kan man lugnt säga att Sävsjö har gott om  :) men om man har en hög toleransnivå kanske man kan borse frånsaker som dessa: ta bort vissa delar som kök, golv, tak etc och få pris på huset och få specifika priser på det man tagit bort så att man kan jämnföra med dom om man har egna hantverkare eller är händig själv?? Samt att inte säljaren skriver upp saker som vi på möten önskar och ändrar i konstruktionen eller detaljer??? Man kan fråga sig om det är en nivå på tolerans man har, normalt?

Jag måste tillägga att vi har idagarna gått förbi säljaren och tagit detta med ägaren till Sävsjö, för att vi ser att råspont knappt finns att få tag i när man pratar med hustillverkare, inte till samma pris iallafall. Så det kan hända att man pratar lite emot sig själv här, men vi ska nu bestämma oss om vi ska köpa Sävsjös konstruktion och grund, och göra resterade själva.

Ibland vänder vinden om man får ett bra erbjudande och eftersom huset är bra till ett bra pris så köper jag hellre ett gediget hus med bra fogar än ett modulhus som det glipar 5mm i alla hörn!

/Monosky
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.