Funderar på Sävsjö Trähus men ser på forumet att det varit lite si o så med dom ffa i skåne.
Bor i Uppsala och kan välja att kontakta säljare i Täby alt i Västerås.
Finns det någon med erfarenhet av de olika säljarna och entrepenörerna de anlitar.
Ge mig gärna uppgifter på vilka som är bra/dåliga/mellanbra. Det finns tre olika säljare i Täby och en i Västerås.
Om ni inte vill "hänga ut" någon så skicka gärna ett PM
 
A
Beställde katalog från dom för en tid sedan. Någon dag senare ringde deras försäljare från Västerås till mig. Han va jätterevlig och serviceinriktad. Han bjöd in oss till husvisning i Uppsala m.m. Vi ska dock inte bygga än på ett par år, men vi va hjärtligt välkommna att återkomma när det va dax eller om vi hade några funderingar. man kanske inte kan säga så mkt när vi bara haft en kort telefonkontakt, men han skulle jag vända mig till. Har inte hans namn tillgängligt just nu men jag kan leta rätt på det och skicka ett pm, om du inte själv får tag i honom.
//Anna
 
Jag har också fått en katalog från honom. Har dock inte pratat med honom utan med en på Täby-kontoret då Täby bara ligger 30 miuter bort medan det tar 1 timme till Västerås. Inte tillräckligt stor tidsdifferens om det fungerar bättre i Västerås men är det lika så passar Täby bättre.
De har också entrepenörer som bor i Uppsala och gärna jobbar på hemmaplan.
Vet ni vilket hus han ville visa för er? Vi bor ju i Uppsala så man kan kanske kolla på det utanpå om inget annat sålänge.
 
Hejsan!

Vi hade kontakt med en av deras säljare i Täby. Han var väldigt trevlig (inte säljartypen hahahah) och hade byggt 3 hus till sig själv. Han bjöd in oss till sitt eget hus, eftersom det var så likt det vi själva ritat.

Vi var helsålda, men här tog det stopp! Vi väntade på offerter och det öste in från andra leverantörer, men Sävsjöträhus var jätte slöa. Vi visste ju precis vad vi ville ha, hade tomten, hade bygglov och det kliade i fingrarna för att kunna börja bygga.

Så - första kontakten var bra men sedan hände inget... de andra hann före...långt före.

Lycka till

//Snäckan
 
Skicka mig gärna ett PM om vilken av säljarna det var!
 
A
Minns inte riktigt vilket hus han ville visa eftersom det inte kändes speciellt aktuellt för oss just då. Blev lite paff att dom ringde när jag "bara" hade beställt katalog, vilket jag gjorde från dom flasta stora leverantörer samtidigt pg.av att jag va sur på en annan leverantör (ja ja) som råkade ha vårat "drömhus" men som inte va/är intresserade av att sälja några hus (har fortfarande inte hört nått av dom å detta va i dec...) Har säkert beklagat mig förut här om detta så... :)
 
A
Hjärnsläpp!! Blandade ihop leverantörer!! Det va sjödalshus som jag hade pratat med!! Sävsjö mejlade jag en fråga förra v, som som fortfarande inte har svarat på men det kanske inte säger så mkt iof. Sorry!!
 
Ok, allt är förlåtet :)
 
Vi har pratat med Sävsjö trähus. Jag läste i deras katalog och det lät så fint och de hade så spännande husskisser att jag hade redan "bestämt" mig. Vi kom dit, fick inget svar på våra frågor och efter flera veckor dök en ofullständig offert upp som fortfarande inte kunde svara på tillexempel vad som ingick eller inte. Tyvärr blir det inte Sävsjö trähus för oss. Det här var Täbykontoret. Men visst gör de fina hus...
 
Det verkar som Täbykontoret kanske inte fungerar så bra eller är det skillnad på vilken av säljarna man har kontakt med?
Har förstått av andra här på forumet att det kan vara struligt med bygget men så byter man säljare och så börjar allt flyta så ibland kanske det inte är "märket" utan människan det handlar om?
Än så länge har jag inte hört så mycket om västerås och då bara gott vilket gör att det börjar luta mot dom.
 
Vi bygger Sävsjö i Örebro och har kontakt med Västeråskontoret. Det funkar jätte bra. Duktig säljare (Göran Hjälmeby) som kommer med bra förslag. Flyttar in i Oktober (hoppas jag).
 
Vi tog fram lite olika hus som vi var intresserade av från 7 olika husleverantörer och bad om en offert, detta var i Maj och alla utan sävsjö svarade inom 1 vecka efter 6 veckor kom det ett mail från Sävsjö att någon hade varit sjuk men det skulle komma en offert... den har dock inte kommit än...... jag mailade först nämsta säljaren i skåne och sedan huvudkontoret men än har ingen offert kommit.......... det blev Götenehus i stället som fungerar strålande på alla vis
 
Har byggt Sävsjö Trähus i Örebro. Delar gärna med mig av erfarenheter. ;)

Säljaren i Örebro var ett bottennapp och gjorde konkurs mitt uppe i vårt husbygge och gick vidare till Eksjö (att inte Eksjöhus kollar upp sina nyanställda säljare är synd, och förmodligen en sidotråd) Säljaren för Sävsjö Trähus i Västerås fick ta över, tyvärr är organisationen sisådär och Västerås är överbelastat. Vill inte hänga ut någon, men sanningen är den att de inte hinner med.

Om ni vill ha råd eller ta del av mina erfarenheter angående Sävsjö Trähus är det bara att skicka ett PM.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.