Jag ska sätta upp nya taklister. Det blir K-rautas allmogelister.
Vad ska jag använda för något att sätta upp dem med? Skruv eller spikpistol?
Jag vill kunna ha möjlighet att lätt kunna ta ned dem vid omtapetseringar.
 
Totte_S
Minst synligt blir nog spikpistol. De är förhållandevis lätta att dra ur väggen, om det är träväggar vi snackar om. Med rätt och rätt inställd spikpistol är det minimalt jobb att maskera=måla över hålen efter spikskallarna. Jag har inte ens gjort det, så lite syns de, men är man petig kan man dutta i spackel eller latex och måla med rätt färg med en liten pensel bara på hålen.
Tänker du tapetsera om vartannat år kanske skruv är mer rätt. ;-)
 
Jag skulle nog föredra spikpistol, beroende på vad du ska fästa mot.
Vet inte om du valt trä ren eller vita lister, men om du valt "furu" så finns det även träfärgat spakel att använda.

Lycka till med uppsättningen.
 
Jag köpte en liten spikpistol (tryckluft) på Claes Ohlsson förra hösten när jag skulle sätta upp 30 kvm pärlspont i hallen plus lister.

Den är det absolut bästa verktyg jag köpt, jag fullkomligt älskar den! Perfekt för all inomhus-spikning, för lister och dylikt. Den har fungerat perfekt hela tiden och värd varenda krona! Den kostade ca 600 kr, plus ett magasin med 5000 spik.
 
skulle ha kört med dyckertpistol, är riktigt smidigt och går fort. Annars så går det ju att limma upp dem om man vill, men det blir bökigare att ta bort dom sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.