D
Håller på renoverar lägenheten.
Har bland annat rivit ett par skåp i hallen där jag satt en ny hatthylla som är närmare ytterdörren och känns mer praktiskt.

Bilden är på den gamla hatthyllan och inbyggda garderober.
Jag har inget emot att ha extra hatthylla eller liknande där jag kan hänga kläder som inte är i säsong samt avlasta nya hatthyllan.

Hade velat sätta liknande dessa skjutdörrar framför
https://www.bauhaus.se/skjutdorrar-2-pack-spegel-1200x2350mm.html:

Men den lösningen jag får till är att riva det gamla och bygga nytt.
Ser ut som håller kommer bli 124 cm samt höjden är för hög för skjutdörrarna.
Gissar enklaste blir att bygga en ram och göra ena sidan om väggen lite längre samt sänka taket med reglar.
(Kan även nämnast djupet är ca 60 cm)

Sedan antingen bygga en avgränsare där ena sidan man sätter hyllor och andra sätta en stång för att hänga jackor m.m. samt hylla ovanför. Så blir väl rätt snarlikt som ser ut bara bättre förvaring.

För att göra det lite enklare så kollade jag på Ikea efter en garderob med skjutdörrar men de med speglar var 150 cm så det sprack

Hör gärna lite åsikter på mina tankar..
 
  • En öppen garderob med kläder på galgar, skåp ovanför och skor nertill, redo för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Är bara att anpassa med regler och lämplig skiva.
Sänka taket i förvaring behöver du inte, kan funka med smalare hyllplan
 
D
Var nog lite otydlig. Min tanke var med reglar göra hållet mindre. Taket tänkte jag inte sänka utan använda reglar för bygga ner som en vägg till lagom höjd för skjutdörrarna men att bakom fortfarande finns utrymme för förvaring. Väggen är jag osäker om jag bara ska göra regel för göra hållet mindre. Tänker man kan ju använda utrymmet bakom men om jag har hyllor om det inte kan bli krångligt. Lite saker jag är osäker på så därför man gärna vill höra lite olika åsikter.

Undrar om hur mycket vikt balken eller regel borde klara som skjutdörrarna ska hänga på.

Är i planeringsstadiet. Har lite små saker jag ska göra klart i lägenheten innan jag börjar. Men hoppas kunna börja snart vill ju inte missa det sänkta priset på skjutdörrarna.
 
hitta en garderob el uterums lösning m alu ram
dessa är skruvade och speglar alt skivor är ipressade m gummilist i ramen
så skruva isär såga i rätt mått skruva ihop...är ganska enkelt
spårskena i botten och u list upptill och i sidorna
detta går nog och hitta hos en glasmästare som har något ligger o skräpar
inte ovanligt att det felmåttas av kund och blir liggandes
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.