A
Hej,

Jag har köpt en sån här...

63822_PE171623_S3.jpg

...och vill sätta upp den på väggen.

MEN jag vet ej var min vägg är gjord av och vad jag behöver för grejer för att den verkligen ska sitta kvar där på väggen.

Det är tänkt som ett stereo skåp så det blir några kilo extra i skåpet också.

När jag satt upp tv:en så va väggen väldigt mjuk och lätt borrad och det blev massa svart damm på hela golvet. Då använda jag plast plugg och träskruv som var ca 6-7cm långa och det stog på beskrivningen att jag skulle borra 10mm till pluggen.
Men när jag skruvade fast dom så var det aldrig riktigt något motstånde längst in utan jag det blev bara lite trögt - sen vågade jag inte skruva vidare.
Men 6st såna håller uppe min 32tums tv som inte kan vägga mer än 20-30kg?

Så vad tror ni behövs för att hålla detta skåp uppe? Den sticker ju ändå ut 40cm från väggen och bör väga många kilo? Länka gärna till skruv och plugg på biltema.se. Sen om ni tror er veta vad min vägg är för matrial så får ni gärna säga det också.

Tacksam för svar!

Tack på förhand! :)
 
Tjena,
Jag har gjort det!

Satt en 45*70 regel under och sedan ställde jag upp hylla (3*60cm) och använde de medföljande beslagen, köpte 100 mm träskruv som jag skruvade in i väggen.. Använder min som hembiobänk. Har både förstärkare och PS3 mm i den. funkar kanon. Om du vill kan jag lägga ut en bild?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.