Hej,

Försöker montera på handtag på mina nya dörrar, men jag får uppfattningen att låshuset är konstruerat så att täckbrickan och skruvarna hamnar snett på handtaget - det går inte att passa in så att skruvarna sitter horisontellt i förhållande till stommen på handtaget - går det att justera på något sätt eller kan låshuset verkligen vara konstruerat på ett sätt så att man inte kan sätta skruvarna snyggt horisontellt? Se min fula skiss så ser ni vad jag menar. Antar att jag borde fått med en bild på hur det ser ut i låshuset om man lyfter bort handtaget, får återkomma med det om det behövs.


Skiss som visar på vänster sida ett dörrhandtag med sneda täckbricka och skruvar, och på höger sida ett korrekt horisontellt handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på ett monterat dörrhandtag med täckbricka och två skruvar som sitter snett, inte horisontellt i förhållande till handtaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så här är det på alla lås tror jag........är väl för att man lätt ska komma åt skruvar och sen konstruktionen inne i låskistan.
 
Svenska låshus är konstruerade så att skruvarna sitter diagonalt och inte vågrätt som ni önskar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.