Hej!

Ska bygga upp innerväggar för badrum och sovrum på ett betonggolv med golvvärme.
Vill inte borra i golvet. Hoppas på lite tips här, kan ju googla men det kanske finns någon här som har gjort detta.
1.Hur fäster jag bäst i golvet?
2.Ska det ligga syllpapp om jag limmar?
3. Vilket är bäst att ha på väggen i badrum, OBS eller plywood? Det ska upp kakel.
4. Kan jag kakla direkt på plywood/OBS?
Tacksam för tips!
 
Det heter kanske OSB
 
väggar till badrum ska du ha 45x70 reglar minst samt 15mm plyfa och en gips. limma syllen med ett montagelim skulle b
nog fungera fint till en innervägg, syllpapp inomhus behövs ej. läs på om säker vatten
 
P Patzie skrev:
väggar till badrum ska du ha 45x70 reglar minst samt 15mm plyfa och en gips. limma syllen med ett montagelim skulle b
nog fungera fint till en innervägg, syllpapp inomhus behövs ej. läs på om säker vatten
Tack för svar men kan jag lägga trä regel direkt på betonggolv?
 
ja det kan du, har du så mycket fukt i plattan att reglar skulle börja mögla/ruttna har något gått väldigt snett. spec eftersom du har värme i plattan så antar ja att det ligger cellplast under och den är kapillärbrytande.
 
P Patzie skrev:
ja det kan du, har du så mycket fukt i plattan att reglar skulle börja mögla/ruttna har något gått väldigt snett. spec eftersom du har värme i plattan så antar ja att det ligger cellplast under och den är kapillärbrytande.
Okay, om det ligger cellplast eller inte vet jag inte men det får jag väl ta reda på. Tack för hjälpen.
 
men oavsett, om vi pratar en villa grund där du inte har isolering ovan betongen (uppreglatgolv) så är de bara köra.
 
  • Gilla
mossanbo
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.