Tja. Jag håller på och renoverar min lya, och tänker beklä en vägg med väggskiffer från konradssons (cobrizo 7532).

Problemet är att sen tidigare sitter det tapet på väggen, som dessutom är målad med strukturfärg!

Vad jag förstått är det nästan omöjligt och få bort tapeten utan att skada gipsskivans pappskikt? Eller kan man sätta skiffern direkt på tapeten? Vore oerhört tacksam för hjälp!
 
  • 43.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad säger dom på konradsons?

Jag har själv gått i funderingar att klä en vägg bakom en kamin med ngt slags stenmaterial. Bilden du visade var faktiskt riktigt snyggt. Jag är inte orolig för papperstapeten, däremot tror jag det är riskabelt att hänga hela stenväggen i en gipsskiva. jag tänkte lösa detta genom att skruva in rostfria skruvar i väggreglarna med lämpligt avstånd och sen gömma skallarna i fogarna.

Ang tapet eller inte. En papperstapet är ju av samma material som papperet på gipset så det borde inte vara några problem att få fix och fästa där. Om man har vinyltapet kanske det är mer soäkert, men den är ju lättare att ta ner å andra sidan.
/CC
 
Tapeten ska BORT det är det enda säkra sen ska det primas då är det bara att köra sen
 
Sätt en gips till utanpå den som är målad mm.
mvh
Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.