Fräscha upp badrummet Tänkte vi ny fin klinker/ kakel ska läggas på det gamla bara på golvet dock, sänkt tak med spot och bygga in ett badkar mot väggen med dusch set. Några konstigheter kan Brf föreningen neka detta? Eller är det bara att köra.

Alla svar uppskattas :D
 
  • Toalett, kakelgolv, handtag, tröskel, papperslapp på golvet, interiör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt duschhörn med kakelväggar, grått golv, handdusch och termostatblandare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett badrum med kakelvägg, handfat och synlig rörinstallation för vattnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalettstol i ett badrum med kaklade väggar, grått klinkergolv och vit inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
De kan knappast neka det men de kan ställa villkor som att det ska göras av en behörig firma.
 
Min första tanke är vägguttagen. Svårt att se på bilderna, men jag tolkar att de kommer att sitta vid änden på badkaret?

Avståndsreglerna för elsäkerhet är (lite förenklat) att uttag får bara finnas minst 120cm från dusch och minst 60cm från badkarskant.

Nästa fundering. Om du skall ha badkar så sitter troligen den nuvarande duschblandaren inte optimalt placerad för badkar. Tänker du flytta den blandaren? Det blir i så fall ett lite större projekt, än att bara sätta ett lager klinkers på golvet. Det var bara golvet som skulle få ny beläggning?
 
H hempularen skrev:
Min första tanke är vägguttagen. Svårt att se på bilderna, men jag tolkar att de kommer att sitta vid änden på badkaret?

Avståndsreglerna för elsäkerhet är (lite förenklat) att uttag får bara finnas minst 120cm från dusch och minst 60cm från badkarskant.

Nästa fundering. Om du skall ha badkar så sitter troligen den nuvarande duschblandaren inte optimalt placerad för badkar. Tänker du flytta den blandaren? Det blir i så fall ett lite större projekt, än att bara sätta ett lager klinkers på golvet. Det var bara golvet som skulle få ny beläggning?
A precis bara ny klinker på golvet blir det nuvarande dusch och tvättställ med skåp ska försvinna badkaret kommer vara av akryl på stöd fötter så man ser hela formen av glasfiber och dem som gör det bygger in den helt och hållet mot högra väggen och på den upp till kanten kommer också klinker eller kakel, nuvarande dusch med blandare försvinner med har beställt en ny från tyskland som är justerbar 150cm till 200cm bed blandare med trippel koppling både badkar fyllning omkastare i vred och dusch handtag, men tack för tipsen el uttagen för försvinna kanske kan be elektriker att dra nya sladdar i fogen i kaklet:D
 
Foga om golvet och lägg ny mjukfog mot väggen så ser golvet fräsch ut och mer rejält än klinkers på klinkers...
 
  • Gilla
Micke1994
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.