Hoppas någon i byggbranschen har ett svar på min fråga!

Får/kan man sätta in ett fönster i ett badrum utan att behöva göra om hela badrummet? Badrummet har idag inget fönster och det är jäkla trist och mörkt och jag vill så gärna sätta in ett smalt fönster bredvid duschen (glasväggar), är det möjligt? Är våtrumsmatta på golv och väggar. Badrummet renoverades -11 så det är inte aktuellt att renovera igen... Fönstret ska i så fall placeras på väggen ovanför tvättkorgen.
 
  • Mörkt badrum med våtrumsmatta och glasdusch, tvättkorg, plats för fönster ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Får och får. Det kommer ingen kommandostyrka som vandaliserar lägenheten och skickar dig till Guantanamo ifall du sätter dit ett fönster. Däremot kan det bli problem med ersättning från din hemförsäkring ifall en vattenskada skulle uppstå beroende på våtzooner hit och dit. Men för det krävs det som sagt att en skada uppstår, och hur skall den göra det ifall du har en vägg mellan fönstret och duschen? Själv hade jag inte tvekat ett ögonblick. Ett fönster skulle liva upp ditt badrum ordentligt. Så mitt tips -sätt igång
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.