Vi har precis installerat ny luftvärmepump och tagit bort den gamla. Från den gamla är ett hål kvarlämnat i fasaden. Från insidan har jag bara tryckt i isolering och satt ett doslock.

Hur hade ni gjort på utsidan? Jag har utan framgång försökt googla mig till någon form av träpuck att trycka dit. Och sedan kanske fogmassa runt och måla. Men det kanske finns smartare lösningar? :)
 
  • Hål i husets yttervägg efter borttagen luftvärmepump, med spår av tätning på den vita fasaden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P pretall skrev:
Vi har precis installerat ny luftvärmepump och tagit bort den gamla. Från den gamla är ett hål kvarlämnat i fasaden. Från insidan har jag bara tryckt i isolering och satt ett doslock.

Hur hade ni gjort på utsidan? Jag har utan framgång försökt googla mig till någon form av träpuck att trycka dit. Och sedan kanske fogmassa runt och måla. Men det kanske finns smartare lösningar? :)
Om du inte vill byta en hel panelbräda så hade jag gjort så: Satt ett "trälock", tätat och målat.
 
Mät upp hålet och använd en hålsåg och borra ut plugg, limma pluggen med PU trälim, slipa, måla

Annars så tar du PU trämlim och blandar med sågspån och kletar igen.
Sen slipa & måla
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Jag hade tagit fogskum och fyllt i och sedan skrurit bort överskottet.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.