Vi funderar på att sätta heltäckningsmatta i trappan mellan entréplan och källare. Tror att det skulle vara mysigt. Det är en öppen trappa och jag har funderat på hur man ska dölja skarven mellan mattkanterna. Jag insåg idag vid ett samtal att det vanliga väl är att man lägger natta vara på ovansidan av stegen, inte runt om, som jag hade tänkt mig.

Tror ni att det skulle funka att sätta matta runt hela steget?
Om man sätter skarven på undersidan, ganska nära steget under kommer den väl inte att synas, om man har en lite halvlurvig matta? Annars kanske vi måste ha en ytterhörnlist på framsidan av steget, men då försvinner ju mycket av myskänslan.
Tror no att det är svårt att få till snyggt när trappan svänger 90 grader på de nedersta 7-8 stegen?

Inga bilder tyvärr för det är sent. Kanske kommer ihåg att lägga upp några imorgon.
 
Visst kan man klä hela trappan. Det fanns i mitt föräldrahem och det var också en svängd trapp. Det är ett svårt arbete och jag vet inte om det finns proffs idag som kan detta hantverk.
 
yonna yonna skrev:
Det är ett svårt arbete och jag vet inte om det finns proffs idag som kan detta hantverk.
Och vi som hade tänkt göra det själva...

Utlovad bild:
Trätrappa inne i hus, lutande, med handledare och steg med matta. Dörr och vägg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har suddat bort bråten som står under trappan, därför ser det lite konstigt ut.
 
Jag tolkade "öppen trappa" annorlunda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.