Hej.
I desperation efter ha kapat sönder x-meter list, ber jag nu om lite hjälp med kapning av hålkärlslist.
Tog sin tid att lära sig få till hörnen i taket.
Lösningen var att enbart gira och att vända listen upp o ner i sågen.

Nu kommer dock nått annat.
Taket lutar nämligen 15 grader ner i slutet på köket.
SE BILD.

Min gissning är nu att man nu istället skall tillta kap/gersågen?
Har en fin blåbosch, men kan bara tillta åt 1 håll.
Hur jag än tiltar och kapar, blir det inte bra.
Någon med tips tack!
Inser just i panik att hörnet vid slutet som sen skall svänga 90 grader bli ännu svårare :/
Antar det inte går att lösa denna på snyggt sätt utan man får göra nått slags av slut?
/ daniel
Kapning av hålkärlslist i en geringssåg med lutande takvinkelproblem, verktyget är en Bosch såg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
List som inte riktigt passar i hörnet av ett vitt tak som lutar nedåt, med tavlor på väggen nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ska du måla listen, så kapa så gott det går och få springor , sen fyller du med latexfog ( målarens bästa vän ) och målar, det med att kapa i två vinklar är svårt och nästan omöjligt med den list du har så det passar.. Hade det varit en vanlig taklist så hade det gått.
 
  • Gilla
Daniel Larsson
  • Laddar…
Gjorde gigg av några brädstumpar, så man kan hålla listen i det läge den har när den sitter på väggen.
Den andra knepigare, gjorde jag så att den lutande fick gå ända till väggen, på den raka ritade jag på listens form och täljde änden skapligt så den gick in i listens form. Sen latexfod och färg.
 
  • Gilla
Daniel Larsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.