Har en rad punkter som jag inte kommer överens med vår entreprenör.
Har reklamerat arbeten sedan en tid tillbaka och han har gjort vissa av punkterna men långt ifrån de stora åtgärderna.
Han har skickat ett mail där han säger att han känner sig hotad och skickar med en faktura på tillägg på 220.000:- vilket innefattar saker som vi aldrig kommit överens om, bl.a. att vår uppfart inte var vad vi kom överens om utan blivit större och att skickade ritning som hans arkitekt gjord bara för att förra inte blev godkänd.
Dock så är det den ritning som ligger till grund för bygglovet.
I kontraktet som kom till i slutet står det enligt ritning.
Detta är bara en av de saker som inte gjorts.
Är så trött på allt han ställt till för vår familj, sök gärna efter tråden never ending story.
Då jag tröttnat så vill jag göra en särskild besiktning för att kontrollera att samtliga moment är fackmannamässigt utförda.
Var hittar man en person som gör sådant samt kostnad? Gäller ett tillbygge.
 
Music Man Music Man skrev:
Har en rad punkter som jag inte kommer överens med vår entreprenör.
Har reklamerat arbeten sedan en tid tillbaka och han har gjort vissa av punkterna men långt ifrån de stora åtgärderna.
Han har skickat ett mail där han säger att han känner sig hotad och skickar med en faktura på tillägg på 220.000:- vilket innefattar saker som vi aldrig kommit överens om, bl.a. att vår uppfart inte var vad vi kom överens om utan blivit större och att skickade ritning som hans arkitekt gjord bara för att förra inte blev godkänd.
Dock så är det den ritning som ligger till grund för bygglovet.
I kontraktet som kom till i slutet står det enligt ritning.
Detta är bara en av de saker som inte gjorts.
Är så trött på allt han ställt till för vår familj, sök gärna efter tråden never ending story.
Då jag tröttnat så vill jag göra en särskild besiktning för att kontrollera att samtliga moment är fackmannamässigt utförda.
Var hittar man en person som gör sådant samt kostnad? Gäller ett tillbygge.
Gammal tråd men vi är lite i samma sits just nu och när jag sökte kom din tråd upp.
Hur löste det sig för er? Om det gjorde det (vilket jag hoppas!)
Gjorde nu en särskild besiktning?
 
  • Gilla
Lisa&Sluggo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.