H
Någon som vet butik med bra pris på en sänksåg, Dewalt eller Festo??
 
Jag kan väl inflika att den kampanjen hos Axminster med Makitasågen, Systainer, två skenor med skarvdon etc för £329.95 precis som Bezt skrev för några dagar sedan, den upphör den 16:e april eller när lagret är tömt. Jag beställde min såg igår för säkerhets skull, frakten blev £35.25 om någon mer hugad spekulant finnes :)

Axminster mailade nyss att den är skickad. Tyvärr anger dom varken i mailet eller på webben vilket transportbolag dom använt.
 
Axminster brukar skicka med TNT
 
mattiasp skrev:
Axminster brukar skicka med TNT
Som i sin tur inte alltid lämnar lappar när de varit ute och provat. Och att få paketnumret från Axminster kräver att kontakta dem och be om det. Man kan lätt förlora en dag eller två om man inte har en address man är på konstant.

--- Mats ---
 
Vad är allmänna omdömet om Makitan nuförtiden? Är man bara dumsnål om man köper den istället för en Festool?

Hur ser det ut med med Bosch, har de någon sänksåg på gång?
 
H
Vill förtydliga min start av tråden. Jag ville ha information om DeWalt eller Festool. Kanske var lite otydligt. Säkert inget fel på de övriga märken som ni har föreslagit men jag har dessa märken sedan tidigare. Missade att Lindarn hade ett kanonpris på Festool, altid för sent ute...
 
Menar du att du redan har Mafells och Makitas sänksågar, och nu vill komplettera samlingen med Festools och Dewalts modeller?
-Och jag som trodde att jag var extrem!
 
H
mattiasp skrev:
Menar du att du redan har Mafells och Makitas sänksågar, och nu vill komplettera samlingen med Festools och Dewalts modeller?
-Och jag som trodde att jag var extrem!
Då hade jag nog fått sova i garaget.:wow: Jag får vara glad om jag får köpa en Festool ELLER en DeWalt.:rolleyes:
 
uhhh... du har typ en DeWalt skruvdragare så därför kan du ine ha en Makita sänksåg... är det så vi ska tolka dig?

DeWaten finns väl både med o utan sladd, är det den sladdlösa du jagar för ev battery sharing? Har du kollat Ebay och skannat av tyska o engelska butikerna?
 
Varför väljer du då att inte intressera dig för Mafell och Makita. Min erfarenhet av Makitas sänksåg är att den är extremt prisvärd om man tar hem den från UK. Det är en fin maskin med funktioner som inte Festoolsågen har. Om den är bättre eller inte låter jag vara osagt men en hint är att det nog beror lite på hur troende man är ;)
 
H
Nä jag vill ha en DeWalt eller en Festool för de är BÄST.
 
hokanp skrev:
Nä jag vill ha en DeWalt eller en Festool för de är BÄST.

d^_^b Skojare där...

Men allvarligt talat, Makitan från UK ska vara prisvärd mycket tack vare att den produceras där. TS55an hittar du i alla Engelska nätbutiker samt att det finns massor på tradera just nu.
 
H
phl skrev:
Varför väljer du då att inte intressera dig för Mafell och Makita. Min erfarenhet av Makitas sänksåg är att den är extremt prisvärd om man tar hem den från UK. Det är en fin maskin med funktioner som inte Festoolsågen har. Om den är bättre eller inte låter jag vara osagt men en hint är att det nog beror lite på hur troende man är ;)
Är troende och envis. Festool har jag bra erfarenhet av samt att det är flera byggare som jag känner som rekomenderar den. En tanke med DeWalt är deras 18V då jag har flera andra 18V maskiner från DeWalt. Skulle nog tr att det blir en TS55d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.