Eftersom de är så träligt väder nu på semestern så tänkte jag dra igång ett litet projekt så man har något att göra.

Har sänkt taket i både köket och badrummet tidigare, då fäste jag reglar om en ram runt rummet sen fäste reglar tvärsöver för att fästa gipset i.

I hallen så blir de mer "problem" eller jag vet inte hur jag ska göra riktigt :) Från hallen in mot vardagsrummet är de öppet (se bild) så de finns inget att fästa i så att säga.
Hade tänkt fästa 2x2" i taket med spikplugg sedan glesa med 2x2" med, men taket är så ojämt, grängat betongtak så de kommer nog inte bli så rakt.

Hur ska jag göra enklast för att fästa alla reglar?

Skickar med 2 bilder så ni kanske förstår lite bättre :)
 
  • bild-84.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild-85.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd plåtreglar för tak så får du lätt rätt stuk på hela taket. Enkelt och smidigt är det, trä kommer att göra dig galen.
 
Du menar att jag ska sätta u-profil på väggarna runt om sedan glesa rätt över? Om det var så du menade hur gör jag i "gluggen" mellan hall och vardagsrum? Där finns det ju inget att fästa i.
 
Ja men du får använda ståndare mellan taket och väggskenan men det behöver du även dät det är som bredast till glesen
 
Det smidigaste är väl att bygga ner från taket helt enkelt. En regelsnutt på varje vägg och sen en regel emellan, en i taket och en liten bit som stödjer upp mitt på den.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.