Hej.

Har köpt ett 50-tals tegelhus. Nu skall vi dra ny el, och därför sänka taket. Någon som har några tipps hur man gör det smidigast. Och vi skall, som alla andra, ha spotlights. Vilket tak är bäst då?
 
Har en bekant som reglat 45x45 som han sedan gipsat på. mycket bra resultat!
ska tipsa om tråden så kanske du får utförligare svar.. :)
 
har som du hus från 50-talet....i källaren reglar jag just nu med 23*36 och kommer ha råplan utanpå det och spottar. Det som är begränsningen i min källare är takhöjden på 210 därav den lilla sänkningen och även begränsningen i spott val...har dragit elen ovanför med flexirör-fästan till flexirör(skit smidiga)-några tak dosor mm....spottarna jag valt behöver bara 5mm uppåt till brännbart men är bara på 20w så jag ska sätta upp 13st. Kommer även sätta spottar på våningen ovanför men där kommer jag inte sänka taket...är fint med högt i tak tycker jag. Kommer dra elen på vinden och sätta speciella lådor ovanför varje spott för att komma ifrån allt brännbart.
lycka till
/
M:D
 
martin_skold skrev:
Har en bekant som reglat 45x45 som han sedan gipsat på. mycket bra resultat!
ska tipsa om tråden så kanske du får utförligare svar.. :)

Jag har precis gjort så i vårt nya kök, men jag satt Huntonit direkt på reglarna.
 
  • tak2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men när man sätter upp reglarna så skall man ju rikta taket. Hur gör man det enklast :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.