Hejsan,
Typiskt..
Vet ej hur jag ska fixa min betongplatta till attefallshus.. med en ”sänka” i mitten..

Tänker att det säkert finns någon som kan säga hur jag ska göra här… :)

I mitten så är den en ”sänka” på cirka 3-5 mm (som ni ser på bilden). Där vatten ligger kvar där är ”sänkan”, det mörka alltså. Går det bra att bara flytspackla detta ?

Utomhusarbetsplats, anläggningsprojekt, stenplattor, verktyg, byggmaterial, ojämn terräng, parkerad bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh
Fredrik
 
Ja, det går, men det är i så fall bättre att vänta tills du har väggarna på plats och bara flytspackla rummet sen...

Beror ju också lite på vad det blir för rum och vad för golv ni ska ha, om det alls märks sen med golvet på.
 
  • Gilla
Sallader
  • Laddar…
B
Bor i gammalt hus, med lite ojämna golv. Vi la på lite extra golvpapp på vissa ställen.

Klart man kan flytspackla, det finns många sätt att jämna till en liten svacka på, och ett par mm märks inte skulle jag säga.
 
  • Gilla
Sallader
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Ja, det går, men det är i så fall bättre att vänta tills du har väggarna på plats och bara flytspackla rummet sen...

Beror ju också lite på vad det blir för rum och vad för golv ni ska ha, om det alls märks sen med golvet på.
Ok toppen. Tusen tack för svar !
 
B BSOD skrev:
Bor i gammalt hus, med lite ojämna golv. Vi la på lite extra golvpapp på vissa ställen.

Klart man kan flytspackla, det finns många sätt att jämna till en liten svacka på, och ett par mm märks inte skulle jag säga.
Ah okej! Det låter ju väldigt bra! :) Tack för svar!
 
anders07 anders07 skrev:
Ja, det går, men det är i så fall bättre att vänta tills du har väggarna på plats och bara flytspackla rummet sen...

Beror ju också lite på vad det blir för rum och vad för golv ni ska ha, om det alls märks sen med golvet på.
Jag ska ha parkettgolv tänkte jag. ”Klickgolv”. Kanske inte märks då man lägger en matta under golvet ?
 
S Sallader skrev:
Jag ska ha parkettgolv tänkte jag. ”Klickgolv”. Kanske inte märks då man lägger en matta under golvet ?
Beror på hur djup och formen på svackan, men du kan lägga dubbelt med foam under där det dippar.
Några lager grålumpapp annars...
 
anders07 anders07 skrev:
Beror på hur djup och formen på svackan, men du kan lägga dubbelt med foam under där det dippar.
Några lager grålumpapp annars...
Ok, ja det borde nog gå tror jag. Det är som mest 4-5 mm svacka i mitten, som en oval form.. Börjar nog med väggarna så får jag se lite hur jag gör sen..
 
Några lager grålumppapp fixar det där. Använd ett långpass eller en lång bräda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.