Ska sänka ett innertak med ca 50 cm vilket är bäst egentligen träreglar eller plåtreglar.
rummet är inte sådär jättestort ca 1.80 * 1.80 tanken är väl att det ska i lite spottar och annat tjafs det ska bli ett badrum av allt så småningom
 
har du ruggigt högt i tak när du ska sänka taket en halvmeter??..jag har använt träreglar men det är nog
hugget som stucket.
/
M
 
har ca 3 meter i takhöjd nu så det känns som att jag har lite att ta av
men om man använder träreglar räcker det med 45*70 eller ska man använda 45*90 det är ju inte nåt vidare större spann och jag tvivlar på att jag kommer att krypa runt eller lagra nåt nåt i det utrymmet.
tänkte sätta reglaran cc45 eller nåt
 
ska du dra ventilation eller vad är anledningen till att sänka så mycket? personligen tycker jag det är charmigt med hög takhöjd, men är också smidigt o sänka så man kan dra el o ventilation innanför o slippa synlig installation
 
Är det inte större så räcker det med en regel på vardera motsatt vägg. Sedan en 45x70 på mitten och eventuellt ett spikband på mitten av den upp till gamla taket,
Läkta sedan med 22x70 eller 28x70 cc 600 eller 300 ? beroende på vad du ska sätta för skivor.
 
Mäster det var ett lysande förslag tack kommer att göra så

Anledningen till taksänkningen är att det sparar ju nån krona i tätskict etc plus att man inte behöver bekymra sig lika mycket när man monterar in spottar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.