Status
Tråden går ej att kommentera.
Hej,

Sökte idag på internet efter prisvärda sängar och stötte på www.ana.se och beslöt mig för att ringa dem och se vad de hade att erbjuda. När man pratade med dem kändes det lite som något pyramidspelsliknande företag, så jag undrar om de är att lita på. Jag ringde faktiskt två gånger, och andra gången jag ringde fick jag andra priser fast för samma vara, vilket är lite besynnerligt..

Skulle vilja höra om andra här har beställt sängar från detta företag. Leverar de bra, kvalitetssängar som ka mäta sig med de lite dyrare på marknaden?
 
Jag känner inte till företaget men ställer mig tveksam till att köpa en säng utan att provligga. Hur ska man veta om man trivs med den innan man provat den?

Hoppas du får bättre input av någon annan när det gäller företaget.

/Lena
 
quasimoto:
Skicka gärna ett privat meddelande till mig om du vill ha mer information om sängarna och företaget! Jag har kanske en del tips som kan vara värdefulla om du funderar på att köpa sängar därifrån.
:)
 
Jag tar gärna lite information av dig snigel, skicka gärna ett privat meddelande!
 
Så var deras 7-zons kontinentalsäng inköpt efter ett besök i småland :)
 
aleli skrev:
Så var deras 7-zons kontinentalsäng inköpt efter ett besök i småland  :)
Så, vad tyckte du? Vill gärna höra så många åsikter som möjligt.

Har blivit väldigt förtjust i Tempur när jag testat dem i sängaffärer, men man borde ju kunna köpa en ana-säng och köpa till en tempur bäddmadrass. Är det någon som har testat deras tryckavlastande bäddmadrass? Är det samma material som Tempur?
 
Well, nu har jag också varit i Småland och beställt en 7-zons kontinentalsäng. Bara två veckor kvar med Ikeas hängmattesäng...
 
Av er som har handlat dessa 7-zons sängar, hur mycket har kalaset gått på?? står dom sig mot dom sängkampanjer som går nu då man kan få tag i riktigt fina wonderland och jensens för sisådär 16-20 papp........
 
morsan skrev:
Finns en tidigare tråd här på forumet ;)
[länk]
Så Flotana och ana är samma? Intressant, jag har aldrig hört talas om denna sängtillverkare trots att jag bor i angränsande riktnummerområde! Hittar ingen adress på hemsidan heller, mysko. Men annars låter det ju onekligen bra.

/Elin
 
Kunde inte hålla min nyfikenhet tillbaka ang. priserna så jag ringde och kollade.......
17400:- skulle dom ha för 7-zons kontinentalen inkl. bästa bäddmadrassen, så sådär vansinnigt billiga tycker jag nog inte att dom är, även om dom defacto är billiga. men man ska ju ha i åtanke att dom är ett no-name och jag får känslan av att ett etablerat märke känns mer förtroendeingivande........

har ju dock läst mycket positivt om dom, så vi kommer nog ge dom en chans när tiden är inne.......är väldigt kluven just nu :-/
 
Det är inte lätt att köpa en ny säng. Jag tror att jag har provat det mesta, och lyssnat på en massa tröttande försäljarsnack. Jag åkte dock till Anas fabrik i Torpsbruk, och jag tyckte att sängarna faktiskt var riktigt, riktigt sköna. Den enda säng jag har prövat som (i mitt tycke) toppar Anas var Carpe Diems dyraste.

Jag tror att många sängar är ganska snarlika, då innehållet är ungefär det samma. Ana påstår för övrigt själva att de tillverkar sängar åt flera kända märken.

Vad man tycker är en skön säng är väldigt personligt och jag tror att man helt enkelt får sluta lyssna på säljarsnacket, och istället genom provliggning försöka känna efter vad man gillar bäst själv (stating the obvious.... ;D)
 
pappskallen skrev:
Kunde inte hålla min nyfikenhet tillbaka ang. priserna så jag ringde och kollade.......
17400:- skulle dom ha för 7-zons kontinentalen inkl. bästa bäddmadrassen, så sådär vansinnigt billiga tycker jag nog inte att dom är, även om dom defacto är billiga. men man ska ju ha i åtanke att dom är ett no-name och jag får känslan av att ett etablerat märke känns mer förtroendeingivande........

har ju dock läst mycket positivt om dom, så vi kommer nog ge dom en chans när tiden är inne.......är väldigt kluven just nu :-/
Har köpt därifrån just den sängen, angav en kompis som hade köpt säng därifrån tidigare och fick då 5% rabatt så det blev 16500 inkl frakt. Är nöjd med sängen, har som "luggigt" in den nu, lite ovant i början.

Men jag var också kluven, speciellt angående tygerna, dom har ju många tyger att välja på, MEN dom vill fan inte sälja något annat än det svarta!! Jag beställde det antracitgråa eller vad det var, men när orderbekräftelsen kom så var det svart ändå, så jag ringde och påpekade detta, och det var inga problem att byta sa dom, men till slut så blev jag "övertalad" att ta det svarta ändå, sprollar väl roll egentligen, jag är nöjd, men det där störde mig.

Sen hur sängen är motför andra sängar vet jag inte, har legat en som var skönare tror jag, (svårt att säga när man inte kan jämföra) men den fick jag lite ont i ryggen av och sen så såg den ut som en umakaron (att man låg i mitten) efter 2 år, vilket jag hoppas att inte min ana säng gör..

Jo en annan sak som gjorde mig misstänksam, var att jag pratade med samma tjej varje gång jag ringde (ringde kanske 9 10 ggr) Tyckte bara att det var lite skumt. Det var min åsikt.
 
Hej

Står själv i begrepp att köpa en ny säng. Har varit och provat runt lite olika continental sängar och den absolut skönaste jag provade var Carpe Diems Sandö och Jensens Supreme men prislapparna var lite väl svettiga på dessa. Så det lutade mot en Jensen Limited Edition (Likvärdig Jensen Diplomat) för 19.000.
Men sedan igår upptäckte jag ana.se och deras sängar. Tyvärr är det lite långt för att åka ned och prova dem så jag vore tacksam om ni som varit där och provat framförallt deras Continantal Creative 7-zonspocket upplever denna om man jamför med de andra jag provade.

Jason & Manberg, vilka andra sängar har ni provat av mer kända märken innan ni bestämde er? Man lever ju inte på en obegränsad budget så ana verkade onekligen tilltalande där.

Enligt säljaren på Ana skulle en 7-zons pocket i storleken 160x200 landa på 15400kr inklusive allt :)

Någon som gjort någon jämförelse mellan deras sängar och kända märken utifrån specifikationerna för att lista ut vad som är vad?
 
är på samma linje, frågan som kommer upp ihuvudet är vilket segment man ska jämföra i.........är det mellanklassen a´ca 20-25000 kr eller är det toppmodellerna 34000+ som dom själva påstår?? den frågan får man nog aldrig svar på då det till mångt och mycket handlar om tycke och smak i mångt och mycket.

tittade oxå på jensens lemajted edishon för 19 papp, hittade även en wonderland som var ner-read till ca 17k. bägge var riktigt sköna.

men som sagt om man ska jämföra med dom eller några andra det är frågan ???!!??

Manberg: hur länge har du haft din säng??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.