Jag har fått klart besked från kommunen med att det är möjligt att riva min gamla ladugård.
Känns otroligt tråkigt men enda sättet att kunna bebygga min lilla tomt på 3000 kvadrat pga en konstig detaljplan.
Delar av den är från 1700-talet men sedan flyttad och utbyggd runt 1920 tror jag.
21 m lång och ca 6 m bred.
Är det Blocket som är bäst eller finns det andra försäljningsställen för gamla ladugårdar?
 
M Mox70 skrev:
Jag har fått klart besked från kommunen med att det är möjligt att riva min gamla ladugård.
Känns otroligt tråkigt men enda sättet att kunna bebygga min lilla tomt på 3000 kvadrat pga en konstig detaljplan.
Delar av den är från 1700-talet men sedan flyttad och utbyggd runt 1920 tror jag.
21 m lång och ca 6 m bred.
Är det Blocket som är bäst eller finns det andra försäljningsställen för gamla ladugårdar?
Troligtvis är det större träffbild via Facebook numera. Förutom annonsering via Facebook marketplace så finns ju också diverse grupper för byggnadsvård där intressenter kan finns.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Tack för tipsen!
 
Du kan också kontakta din lokala hembygdsförening, de kanske vill ha en 1700-talsladugård till sin hembygdsgård?
 
  • Gilla
Mox70
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.