Hej,

Vi har en gammal gäststuga på tomten som vi tänkte göra oss av med. Den är isolerad, solitt tak, inga vattenskador, inga fel alls, det är bara det att den inte används längre varför vi tänkte ta bort den.

Nu är min fråga; finns det en marknad för dessa gamla stugor eller är det bara att riva och slänga? Den står lite otympligt till så den måsta antagligen lyftas med kran om man ska ha bort den intakt. Jag kan ju tänkte mig efterskänka den i sin helhet mot att någon kommer och "hämtar" den men jag vet inte dels, i vilka forum man skulle lägga ut något sånt (har lagt ut den på marketplace men inga takers), dels om det ens är lönt?

Vill nån ha en gammal (20 år -ish) stuga? Finns det en markand?

Tack för svar :)
 
MultiMan
Utan information om storlek, inredning, bilder osv, är det nog inte så lätt att bedöma.

Men att lägga ut en blocket-annons kostar väl inte så mycket, bara att prova.

Edit: Har du tänkt lägga ut den på Byggahus finns det en särskild avdelning för sådant, då köp/sälj inte hör hemma bland vanliga diskussionstrådarna.
 
  • Gilla
saucepan82
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Utan information om storlek, inredning, bilder osv, är det nog inte så lätt att bedöma.

Men att lägga ut en blocket-annons kostar väl inte så mycket, bara att prova.

Edit: Har du tänkt lägga ut den på Byggahus finns det en särskild avdelning för sådant, då köp/sälj inte hör hemma bland vanliga diskussionstrådarna.
tack, nej jag förstår att det är svårt att bedöma utan bilder, jag var mest frågande kring om det ens fanns en marknad eller om det bara var att riva och slänga. men det är ett bra tips att dra ut en blocket annons också, det ska jag göra.

jag kommer lägga ut den här på byggahus också, men det är lite längre fram i tiden. det är absolut inget akut i det utan snarare kanske ett projekt frö nästa sommar tänkte jag. det här inlägget var mest för att kolla av om det ens var möjligt att sälja en stuga vidare
 
Riva/slänga en enbast ca 20 årig byggnad låter tokigt. Det kanske kommer en dag när ni har behov av byggnaden och då ångrar ni er. Vad är "felet"?
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…

Bästa svaret

Totte_S
Finns absolut en marknad. Jag skulle däremot se till att skriva ett vettigt avtal med tidsgräns stugan skall tas bort så du inte står där med en stuga som någon betalat men inte hämtat.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Riva/slänga en enbast ca 20 årig byggnad låter tokigt. Det kanske kommer en dag när ni har behov av byggnaden och då ångrar ni er. Vad är "felet"?
jag vill inte ha det - varför jag vill sälja det till nån som kanske faktiskt vill nyttja det. det är väl bättre än att det står outnyttjat i 20 år till? om du har nytta av det är du välkommen att köpa det :)
 
Totte_S Totte_S skrev:
Finns absolut en marknad. Jag skulle däremot se till att skriva ett vettigt avtal med tidsgräns stugan skall tas bort så du inte står där med en stuga som någon betalat men inte hämtat.
toppen - tack för infon! men menar du att folk pröjsar och inte hämtar? vad är visten med det?
 
O
S saucepan82 skrev:
toppen - tack för infon! men menar du att folk pröjsar och inte hämtar? vad är visten med det?
För dom tycker de har gjort en ”superaffär” sen kommer de på efter att frakten kostar 20 tkr och de har de inte råd med. Sen kommer det sms i två år där de har en ”tänkbar lösning inom en vecka”.
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 6 till
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
För dom tycker de har gjort en ”superaffär” sen kommer de på efter att frakten kostar 20 tkr och de har de inte råd med. Sen kommer det sms i två år där de har en ”tänkbar lösning inom en vecka”.
ja jo tack, där vill man ju inte vara. tack för info!
 
Tillför inte stugan värde till fastigheten den står på vid en ev kommande försäljning?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.