Jag har 3 stora ekar på min tomt som jag vill ta ned, men bara att ta ned träden vill man ha mellan 15-20 tusen för sedan ytterligare 5-10 tusen för bortforsling.
Frågan jag har är om någon vet om det finns företag/sågverk i Stockholmstrakten som köper enstaka ekträd och i så fall vad man kan få betalt.

Tack på förhand!
 
Jag har hört att man ofta är skeptisk till att såga upp ek som stått i trädgårdar då risken är överhängande att det finns spik och annan metallskrot som vuxit in i stammen och inte syns men förstår klingan vid sågningen.

En "bondsåg" tror jag inte är lika kräsen som de större. Gjorde en snabb googling och hittade t.ex. Carlsdal såg i Vingåker (http://www.carlsdal.se/). Kanske lite långt från Stockholm, men de vet säkert vilka andra små sågverk som finns.
 
D
Kährs Här kan du i alla fall se vad de betalar. Men de verkar inte ta träd från tomter.
 
Redigerat av moderator:
..för svaren, ska genast kolla.
 
Kanske någon snickare eller möbelsnickare här i forumet tar hand om dina träd ?
Lägg ut dom på blocket - Det kanske är värt att chansa !!
Ekvirke vet jag är mycket eftertraktad på kontinenten. Varför annars byggs vinfat i ek.
Googla efter limousin-ek ska du se.
Hade dina träd redan varit nerhuggna och sågade skulle jag mer än gärna lägga ett
bud på några löpmeter brädor och bjälkar. Ska bygga mig ett hyvelbänk. Och ek vore
perfekt.............................

Hobbit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.