Hej,
Vi har köpt en rund stålrörsrampool som är 130 cm hög, diameter 4,5 m och metallväggar på utsidan. Vi har barn som är 7 och 10 år och som kan simma. Men vi vill säkerställa att de inte får det lätt om de får för sig att hoppa i poolen på egen hand. Har ni några handfasta tips på hur ni har gjort för att säkra era ovanmarkspooler så inte barnen kan öppna poolen själva? Vi kommer inte bygga in poolen utan vi kommer ställa i en stege varje gång de ska bada. Jag tar tacksamt emot alls tips!
 
  • Rund ovanmarkspool med metallväggar och vatten, 130 cm hög och 4,5 m i diameter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ända jag kan komma på är en rund presenning med öljetter och plastatwire snöre som man kan spänna åt men då måste vajern fästas ner mot marken för att vara säker. Men det klarar nog även 7 åringen att öppna. Vi är inne på vår andra pool och båda har varit nedsänkta den första oftast med bara solfilm. Nu har vi en mkt större med låsbart tak. Men det vi har varit rädda för är att någon grannes barn tar sig ett dopp. Våra 3 äldsta barn frågar alltid om de får bada.
 
Jag har läst råd om att alltid låta stegen vara i – om någon trots försiktighetsåtgärder lyckas ta sig i/trilla i så är det viktigt att det går att ta sig ur ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.