Hej,

är nere i husgrunden och gräver jord, skapar avstånd från mark till golv.

hittar ett betong rör på golvet som jag antar är ett gammalt avlopps rör.

Är det säkert att ta bort detta bara då där? Sitter nån vit porös gega i rörets avslutning upp ur marken. Antar att den sitter för att blockera något, rädd att om jag tar bort röret öppnar jag upp för något önskat?

tack på förhand
 
  • Mörk husgrund med synligt gammalt betongrör och vit, porös substans i änden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett gammalt betongrör med vita porösa ämnen i änden ligger på ett grävt jordgolv under ett hus, med isolering ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt betongrör i grunden på ett hus med vit porös substans vid ena änden, omgivet av grävd jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går inte att säga säkert utan mer info.
Kan du inte se var det tar vägen?
 
D Melb skrev:
Det går inte att säga säkert utan mer info.
Kan du inte se var det tar vägen?
Vet faktiskt inte, huset är 101år gammalt och jag förvärvade det för ett år sen. Ska ner imorgon och kan kolla lite mer då. Är det nåt speciellt jag ska leta efter för att kunna dra slutsats x eller y? Vad tänker du att det kan vara rent spontant

tack för att du tog dig tid att svara(y)
 
Men det ser ju ut att sluta där på bilderna. Om du vill ta bort det så kan du la ta bort så mycket du vill och bara plugga det om det fortsätter längre än du vill ta bort.

Är det bara typ jord som täcker änden som syns så kan jag inte se något problem att ta bort det.
 
D Melb skrev:
Men det ser ju ut att sluta där på bilderna. Om du vill ta bort det så kan du la ta bort så mycket du vill och bara plugga det om det fortsätter längre än du vill ta bort.

Är det bara typ jord som täcker änden som syns så kan jag inte se något problem att ta bort det.
det är en vit sörja i röret och sen jord och sörja blandat vid utgången. Vad kan man tänkas täppa igen hålet med sen, har du nån aning? Det som ligger nu påminner om nån täckpasta
 
Gjuta igen...
 
  • Gilla
Lyckatill
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.