Jag vet att bil inte riktigt hör hemma i detta forum.......MEN jag provar ändå. Har en saab 95 -01 som jag har bytt bränsle pump på, den har gått bra fram till ung. en vecka sen. Då stannade den för mig drygt 4 mil hemifrån så det blev bogsering hem. Nu när jag öppnade igen för att kolla så visar det sig att slangen som är köpt på BILTEMA var helt slut och jag lyckades givetvis dra sönder en ventil från returen som trycks ner i pumpen. Är det någon gullig människa som har bytt en sån ventil för SAAB menar att jag måste byta hela slangen från motorn till pumpen. Jag tycker att det borde gå att med en värmepistol värma upp slangen som går in i ventilen och sen på det viset få loss den....

Erfarenheter mottages glädjeligen..... + var man kan få tag i en sådan ventil/backventil?? Måste ju finnas.
 
Tack!!
 
Eftersom det är returen så kan du värma bort den gamla och slänga på den nya med kanske en bensinslang i bra kvalitet + slangklämmor. Antingen på skroten eller köpa en ny hos någon Saabåterförsäljare. Du kan även kolla på www.sdcc.se

Jocke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.