Vi har ju fått ett antal kalkyler o priser från flera husfirmor. De som HAR hus som intresserar oss verkar inte ett dugg intreserade av att sälja hus till oss. Men de som vi har "sorterat bort" ringer, mailar, och skickar brev. De vill träffas, prata och kolla på tomten... TRÖTTSAMT >:( Man vill väl inte köpa hus av ngn man inte får förtroende för, och som dessutom inte verkar ett dugg intresserad ???
 
Vi märkte också att det skiljer oerhört mellan olika säljare hur aktiva de är. En del har inte haft någon uppföljning allls och en del har ju faktiskt hört av sig. Till slut föll vi för ett 1, 5 plans Myresjöhus. Men även där vara tvungen att vara på sin vakt på vad säljaren gör eller säger. En tumregel: en säljare kan man aldrig lita på till 100%. Men nu har allt gått bra och vi skall komma igång med grund om några veckor.

/ Thomas
 
Jag är förvånad över att så många uppenbarligen gör affärer på miljonbelopp med människor de inte litar på.

/Fredrik
 
Tja vad skall man göra - skall man ha ett hus så får man lov att sluta avtal med den säljaren som är minst dålig...

Och sedan är det ju inte säljaren som skall leverera huset utan förhoppningsvis ett seriöst företag.

/ T
 
Vi trodde att vi hade bestämt oss för Eksjöhus. Stressad säljare som ville att vi skulle skriva på första grr vi träffades. Han har inte kontaktat oss som bestämt. Ringde och påminde han i början men man tröttnar ju när han inte ens kommer ihåg en... Noll koll! Trivsel har vi bara pratat med i telen (lät som om han tyckte att livet var pest) och via mail. Vart mycket intresserade av ett hus som vi fick kalkyl på. I telen sa han "jag kan väl kolla upp d, hör av mig" Men efter att han inte heller hör av sig...

Myresjöhus har både skickat mail och brev och undrar om vi har lust att träffa honom för att prata om bygga hus processen. De har faktiskt 1 hus som vi fastnade för (kvartett) Men vi vill ha golvvärme!

Samma sak med LB-hus. (Fast han ringde 110 gr istället...)

Till Teeg-hus var vi hjärtligt välkomna att komma till fabriken o kolla, vilket vi gjorde!
 
Har ni bestämt för Teeg huset? Jag har aldrig hört talats om detta. Var kommer det ifrån?

/ T
 
Min kommentar till säljare som inte förstår ett nej är;


"Jag vet att din tid är värdefull, precis som min tid är det.
Du tjänar mer på att kontakta kunder som är intresserade. Hej då!"


Anledningen till att många säljare hela tiden återkommer är att du, som kund, inte är tillräckligt tydlig.

Annars, lägg bara på luren. Du har ingen skyldighet att "vara hövlig" mot någon säljare som du inte är intresserad av.
 
Vad mer kan man säja än att "jag är inte intresserad" ??? Men de säljarna går väl att leva med. :-/Det är större problem med dem som inte alls är intresserad. Vill de inte sälja, eller hinner de inte med?
 
BUMBI skrev:
Myresjöhus har både skickat mail och brev och undrar om vi har lust att träffa honom för att prata om bygga hus processen. De har faktiskt 1 hus som vi fastnade för (kvartett) Men vi vill ha golvvärme!
Det går att få golvvärme i Myresjöhus. Dock endast på entrévåningen, ej i övervåning.
 
ahaa :surprised:

Intressant! :D
 
Vi har beställt ett Myresjöhus med golvvärme på hela första våningen och sedan vattenradiatorer på öv. Det var inga problem. Det fanns egentligen inga andra alternativ än golvvärme men det kanske beror på hustyp.

/ T
 
vilket hus har ni beställt? Pris? Vart bor ni?
 
Vi håller på att beställa ett Frälsegården.
Vallentuna
Vi kommer att ha golvvärme i plattan, samt vattenradiatorer övervåning. Elslingor med komfortvärme i badum på övervåning.
 
Vi skall bygga i Värnamo. Hustyp Harmoni. Pris inkl grund, materialleverans, entreprenadarbeten ca. 2 MSEK (huvudbyggnad samt sidobyggnad innehållande garage, carport, förråd samt groventré)

/ T
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.