ImageUploadedByTapatalk1344786770.408169.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En borrmaskin, en biltemaspindel och en lagom sliten kapskiva - sen kan man kapa rören invändigt :)
 
  • Gilla
Prins Daniel och 2 till
  • Laddar…
Hade det inte gått snabbar med en bågfil? ;) Fast, det klart, då hade man ju inte fått använda en maskin. :D
 
Har några större rör som jag ska kapa en bit ner under marknivå framöver, nu vet jag hur jag ska göra.

Tack för tipset!
 
Alfredo, jag slapp gräva ner mig för bågfilen :)
... och maskiner är ibland till för att användas, eller?
 
Kjell_G skrev:
Alfredo, jag slapp gräva ner mig för bågfilen :)
... och maskiner är ibland till för att användas, eller?
Ja min kommentar var inte speciellt allvarligt menad. Och maskiner är definitivt till för att användas. (y)
 
De rör jag kapar under marknivå är spolrör för avlopp o dagvatten. Gräsmattan växer förstås över, men finns nåt bättre lock än blåa plast man kan ha? Tänker mig ex metall så man kan hitta dem vid behov med detektor. Eller är det överkurs?
Fått tips att dra några linjer o markera på tomtritning. Fler tips?
 
En vanlig dubbelmuff och en ändpropp funkar bra.
 
Blåa plast är väl bara för att undvika skräp i rören under byggtiden.
Det finns riktiga "spolrörslock"(skruvlock) det vanliga är ett T-rör men det finns även raka.

Protte
 
Sök på brunnsbetäckning så hittar du lock i gjutjärn som passar till det du vill ha.
 
Tack, det var potent tips. Lite brunstigt där, eller? :)
 
Kjell_G skrev:
Alfredo, jag slapp gräva ner mig för bågfilen :)
OK, jag tar på mig dumstruten, lägger mig på rygg och sprattlar med tassarna. :surprised: Jag tolkade bilden som att röret efter kapning stack up ca en dm över markytan. Jag fattade aldrig att du kapade under markytan. Därav mitt korkade förslag på bågfil...
 
Haha det gjorde jag med. :surprised:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.