Lila är utsedd till årets färg av Pantone. Olika färger har olika inverkan på oss och lila sägs vara en längtansfull färg som lämpar sig i utrymmen för mediation, tänkande och återhämtning. Perfekt i inredningen tycker jag.
Nedan tips på hur du får in årets färg lila i ditt hus.

Du kan läsa blogginlägget här: Så kan du få in årets färg i huset
 
Fin artikel. Jag gillar särskilt Josef Franks tyget och ser fram emot att börjar bli tulpantider.
 
Jag håller med! Lila är verkligen jättefin färg! :)
 
B
Håller nu efter 33 år på att renovera bort min fina Alcro-lila. Jobbigt att ligga 33 år före sin tid... Lila är ju som vi alla vet en blandning av Blått & Rött och sträcker sig från pensionärsgrålila till skrikande punklila. Min var så där klar, fräsch och inspirations-lila! Heja AF , Blåa-Lila!
 
Lila är min absoluta favoritfärg. Jag ska nog bygga en pall till hallen och sätta lila tyg på den :D
 
Hahahha! (y)
Bengt Ljunggren skrev:
Håller nu efter 33 år på att renovera bort min fina Alcro-lila. Jobbigt att ligga 33 år före sin tid... Lila är ju som vi alla vet en blandning av Blått & Rött och sträcker sig från pensionärsgrålila till skrikande punklila. Min var så där klar, fräsch och inspirations-lila! Heja AF , Blåa-Lila!
 
Tips för dig som aldrig vill bli omodern: var aldrig modern. Moderna saker blir omoderna. Ta något som alltid funkar istället ;D
 
CDK2H skrev:
Tips för dig som aldrig vill bli omodern: var aldrig modern. Moderna saker blir omoderna. Ta något som alltid funkar istället ;D
Vitt och svart?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.