Släppte i brist på tid in en släkting i mitt badrum som la golvspån och satte upp väggskivor åt mig. Med den lagom roliga följden att golvet känns som krabb sjö i 20 m/s.
Det skiljer ca 1 cm i höjd mellan olika punkter. Vad skulle vara bäst väg nu? Flyta upp till plan nivå och sedan låtsas som om det regnar? Kan man isåfall lägga på mer spackel i ett skikt till utan vidhäftningsproblem mellan de två skikten?

Släkten ÄR värst
 
varför inte flytspackla iordning allt när du ända skall spackla??
 
Ska ha klinker elr matta? du lär väl spackla fall vilketfall???

Ja det gär å spackla två skikt, va noga med å prima för vidhäftningen så ska det inte vara nå problem!!

MVH Linus
 
Ok. Det får bli flytspackling då.
Tack för svaren.
 
Det är inte så att han förberett fallet åt dig? Dvs fixat lutning i rätt riktning.
 
Kunde man ju ha hoppats, men fallet ligger lite i de riktningar det själv behagar.
 
Hur har han lyckats med det???
Då måste ju golvreglarna var lika sne oxå då??
Eller har han pallat under skivorna med nått??
 
:DSå trist, så trist. :D
 
Redigerat:
Golvreglarna inte helt raka nej, påpekades innan. Sala upp med masonitbitar sa jag. Tydligen hörde inte det örat så bra.

Kan vi banna Macce härifrån? ;-)
 
y98matan skrev:
Kan vi banna Macce härifrån? ;-)
Vad hjälper det när jag strax dyker upp i ett badrum väldigt nära dig.

/m
 
Hasse och Janne hälsar: Mer spackel!
Då du ändå skall dit med flytspackel och justering med masonitbitar bara kan ske uppåt blir det väl ingen skillnad på slutresultatet mer än att masonitbitar är billigare än flytspackel och att du eventuallt måste konsumera en annan förhöjningsring till golvbrunnen.
Jag är lite mer nyfiken på hur du skall hindra flytspacklet att inte rinna ner i trossbotten där golvspånet inte har samma dimension som rummet.

/m
 
Men ser du, det ska nog lösa sig. Du skall nämligen stå med dina egna händer och hålla emot från källarplan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.