Vi har en idé om att måla vårt nyfunkishus med S1502-Y. Tror ni att det blir för ljust? Vi vill ju inte att det skall synas direkt att det blir svartmögel. Vi kanske borde ta en mörkare nyans t.ex S2502-Y.

Det är Funkispanel, tegelrött tak, RAL 7040 färg på fönster (inget fönsterfoder), aluzink rännor.

Är det någon som har lite bra bilder på vita/grå hus som de vet NCS numret på så får ni gärna meddela oss.
 
Vi har målat vårt nyfunkis hus i S7502-Y, mörk grått alltså!

ute82gm.jpg
ute22no.jpg
 
Hej!

Vill ej vara näsvis men vad är funkispanel för ngt??
Har panelångest till vårat tilltänkta hus (funkisinpirerat)så det vore kul att veta vad det är.....

Väldigt fint hus Flitiga Lisa!!(ännu ballare med seglet)
 
Tack Johannes100!
Den panel vi har kallar Trivselhus för funkispanel. Du ser den lite bättre på denna bild.

ute111re.jpg
 
Hej,

Ni har säkert redan målat i sommar här, men vi valde S-2502 till vårt hus. Blev mkt snyggt, har även lite ''förskjutna''vita ytor på huset som målades i S-0500 N. Ska även byta ut de gamla rännorna- rör till aluzink till rött tegeltak. (byggt 1961, lite funkiskänsla) Kan försöka fixa lite bilder på det. (Snygg utebelysning på ''nyfunkishuset'' förresten, valde samma....från konstsmide eller?

Mvh
 
T_NOONAN skrev:
Hej,

Ni har säkert redan målat i sommar här, men vi valde S-2502 till vårt hus. Blev mkt snyggt, har även lite ''förskjutna''vita ytor på huset som målades i S-0500 N. Ska även byta ut de gamla rännorna- rör till aluzink till rött tegeltak. (byggt 1961, lite funkiskänsla) Kan försöka fixa lite bilder på det. (Snygg utebelysning på ''nyfunkishuset'' förresten, valde samma....från konstsmide eller?

Mvh
Nej, inte Konstsmide... något billigt som jag köpte på Ica Maxi! Helt ok och inte alls dålig kvalité. Har för mig att jag gav 99:-/st. Har även sett detta märke, som jag inte kommer ihåg vad det heter, på EKO. Modellen heter i alla fall Lotta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.