Fick en Ryoby ( kan inte se modellnummer ) bensintrimmer av en släkting. Inte mycket använd, startar och går fint. MEN tråden finns inne i trimmerhuvudet och jag kan inte bli klok på hur fasen man öppnar trimmerhuvudet. Kollat på Youtube där det finns filmer om liknande där man lossar "centrummmuttern" vänstegängad. Har försök här också men det sitter som berget och vågar inte gå för våldsamt fram. Biforgar bilden på trimmerhuvudet. Skulle bli otroligt tacksam för vägledning i detta ärende.
 
  • Närbild på trimmerhuvudet av en Ryobi bensintrimmer med instruktioner "Push in and turn" och "To align slots" tryckta på plasten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

O
Ta en polygrip runt den svarta centrummuttern och dra medsols medan du håller fast resten. Dom kan sitta som f-n...
 
Polygrip har jag. Frågan kanske var otydligt ställd. Vad jag undrar är om det bara är att ta i hur mycket som helst för att lossa "muttern" och i så fall vilket håll jag ska dra åt. Eller är det något annat man ska göra.
 
O Odur skrev:
Ta en polygrip runt den svarta centrummuttern och dra medsols medan du håller fast resten. Dom kan sitta som f-n...
Tack för svar. Ska ta ny sats. Svårigheten verkar vara att hålla mot.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.