Hej,

körde tjocka grenar i häcken (skulle minska omfånget) o min häcksax (batteri 36v Ryobi) slutade fungera. Den har ett par år pånacken så ingen garanti.

Den startar igen men slutar efter bara ett litet tag (typ 10 sekunder). Därefter är den död innan den kommer igång i 10 nya sekunder. Känns som jag har brännt något.

Jag har smörjt bladet.

Något att göra eller bara att köpa nytt?
 
RoTe
Det är inte batteriet som blivit överhettat?
 
Inte så vitt jag kan bedöma. Det fungerar utan problem att köra såväl motorsåg som röjsåg. Dock kör man kanske inte dem lika intensivt som häcksaxen
 
K kelju skrev:
Inte så vitt jag kan bedöma. Det fungerar utan problem att köra såväl motorsåg som röjsåg. Dock kör man kanske inte dem lika intensivt som häcksaxen
Hej, har liknande problem efter att ha kört lite för tjocka grenar. Fick du igång den?

Med vänlig hälsning,
David
 
Jag har haft enbart problem med en av Ryobis toppmodeller av häcksax (RHT36C60R15). 36 Volt, två växlar, 65 cm svärd, ställbart handtag samt batteri och laddare för närmare 3500 kr på Bauhaus. Första gången gick den kanske 30 minuter på full laddning. Den femte gången gick den 7 minuter. Efter 10 klippningar går batteriet inte att ladda överhuvudtaget. Bauhaus tillämpar sin vanliga järnridå mot reklamationer, skyller på kunden och skyller från sig själva. ”Vi kan ta in den för felsökning, men det tar 10 veckor" typ. Det är bara en av alla deras tekniker för att mota bort kunder med felaktiga produkter.

I mitt fall föll inte batteriet på tjocka grenar, det försvagades successivt till helt dött under ett fåtal användningar under en enda sommar. Jag litar härefter inte på Ryobi och framförallt inte på Bauhaus; det är helt omöjligt att bli rättvist behandlad hos dem.


Ryobi häcksax med 65 cm svärd och batteri placerad på en sten framför gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på Ryobi häcksaxens topp med inställningsmarkeringar för fin och grov klippning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett Ryobi häcksaxbatteri på gräset med märkningar för spänning och kapacitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.