Tvättmaskinen small mitt under pågående tvättning, fullt med illaluktande rök och säkringen gick. Har inte vågat sätta i kontakten igen och maskinen är full med tvätt....
HUR får man upp luckan utan att man har strömmen på? Har lusläst manualen men det står ju bara om skärm-meddelanden och låsöppning som förutsätter att man har ström?
Modell: SAMSUNG WF7602 NAW
 
På många maskintyper finns det ett litet hål nära lucklåset där man kan köra in en nål eller liknande för att lösa ut låsmekanismen.
 
På vår finns det ett litet snöre i rensluckan som man kan dra i för att låsa upp.
 
Våran LG har ingen manuell nödöppning, däremot går att alltid att öppna luckan på vanligt sätt när maskinen varit strömlös ett par minuter.
 
Jag ringde telefonsupporten men han menade på att det inte gick att öppna utan ström???Det tror jag iofs inte alls på, men nu har jag kollat överallt runt luckan och provat med nålar, skruvmejslar och allt möjligt men det går inte. Den har varit strömlös i ett dygn men öppnar fortfarande inte.
Har googlat och hittat exempel där nödöppnaren sitter nere vid sockeln men inte på den här det är bara tömning och renslucka :(
Nu blir det kofoten......
 
Du måste tömma maskinen på vatten först i rensluckan fram. När det är gjort så bör lucklåset släppa efter en stund.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.