Tänker att detta ska bli sista rusten av köket. Tredje gången gillt lixom (fast i olika hus) Jag ritar med Ikeas planeringsverktyg och tänker även köpa vitvarorna där, dock ej blandaren. Kommentarer om det undanbedes, jag har grunnat och läst och gjort mitt val. Grejen nu är att slippa alla trökiga överskåp och att mannen i mitt liv ska få sin häll i köksön. Det var vad som krävdes för att jag skulle få nytt kök. :) Det jag funderar över nu är eluttag. Tänker att på köksön kan det ju gå att sätta dom under överhänget där stolarna är, eller på sidan. Men har ni nå smarta tips på hur jag löser det vid bänkarna utan överskåp? Är lite tveksam till de som sitter i bänkskivan. Tar de plats från skåpen? Blir det så småningom en bakteriehärd av allt skit som ramlar ner i ev springor? I don't know..
Hit me! :)

PS. Varför diskmaskinen hänger i luften förstår bara skaparen av Ikeas planeringsverktyg...

3D-rendering av ett köksdesignförslag med vitvaror, köksö utan överskåp och planerade eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eluttag kan du sätta på väggarna. Kanske ett på var sida av fönstret?
Men du kanske vill ha "osynliga" uttag dolda någonstans?
 
Keiller Keiller skrev:
Eluttag kan du sätta på väggarna. Kanske ett på var sida av fönstret?
Men du kanske vill ha "osynliga" uttag dolda någonstans?
Ja osynliga skulle ju vara smurt, men frågan är hur man får till det... har funderat lite på att sätta vanliga uttag på de skåp som är halvhöga, men de kanske blir konstigt...
 
Viktigast, tycker jag, är att uttagen är lätt tillgängliga. Man ska inte behöva leta efter uttagen eller krångla för att ansluta elvisp, mixer, kaffebryggare eller vad man nu har för kökattiraljer.

Själv har jag ett uttag på väggen ovanför varje bänkskiva (har tre st och ett överskåp).
Köksbänk med eluttag ovanför och en kaffebryggare, brödlåda och ljusstake på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske inte i topp designmässigt men väldigt praktiskt och enkelt.
 
  • Gilla
Hoppla37
  • Laddar…
BirgitS
H Hoppla37 skrev:
Tänker att på köksön kan det ju gå att sätta dom under överhänget där stolarna är, eller på sidan.
Man vill inte gå runt köksön för att koppla in mixern eller vad som nu ska användas vid hällen i alla fall.

H Hoppla37 skrev:
har funderat lite på att sätta vanliga uttag på de skåp som är halvhöga, men de kanske blir konstigt...
Ett uttag behöver ju plats bakom så du kan ju inte sätta ett uttag på täcksidan med mikron bakom. Vill säga om det inte är ett stort utanpåliggande uttag då.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Man vill inte gå runt köksön för att koppla in mixern eller vad som nu ska användas vid hällen i alla fall.


Ett uttag behöver ju plats bakom så du kan ju inte sätta ett uttag på täcksidan med mikron bakom. Vill säga om det inte är ett stort utanpåliggande uttag då.
Ja så är det ju.. Mycket att fundera på :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.