Håller på att bygga en bastu i vårt badrum. Bastun kommer att inredas med alpanel ut-och invändig och lavar i asp. Så långt allt väl. Nu söker jag med ljus och lykta efter ett runt fönster för att få utsikt in i badrummet. Dvs säga ett innefönster. Har inte hittat något men misstänker att det någonstanns finns de som tillverkar fönster efter önskemål. Fönstret skall vara ca 35-40 cm i diameter och ha ett härdat glas. Karmen-smygen skall vara ca 9,5 cm helst i asp vilket också fodren runt fönstret ska ha. Vet någon i detta forum någon som tillverkar ett sådant fönster? Har hittat nåt liknande tillverkat i mdf men tror inte på ett sådant material i en bastu.
 
Min granne har byggt en fristående bastu med runda fönster. Ute fönster dock men borde funka. Sök på Fenestra.
 
Tack för tips men de utefönster jag sett på marknaden är alltför stora för att passa in i vårt badrum. Dessvärre finns inga i asp heller och själv hinner jag inte försöka mig på sådant projekt. Väljer nu ett vanligt fönster med smyg och foder i asp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.