Hej, kan någon tipsa om var jag kan köpa ett runt matbord, ca 150cm diameter och gärna i ek (vimålat kan vara ett alternativ). Har varit i kontakt med snickis.se men de är i dyraste laget, 18600kr :confused: inkl. en stor iläggsskiva. Förslag mottages tacksamt / N

ps. möbelfirmorna jag pratat med säger att "folk vill inte ha stora runda bord" ??? :eek:
 
kan förstå det :) Hade en med 1,2m i diam och det var svårt att få kontakt med en person som satt mitt emot när ljudnivå var högre och man var oftast begränsad till att umgås med sällskapet bredvid. Att nå maträtter som ställdes i mitten var inte bekvämt heller .... kan gissa att diam 1,5m förvärrar ovan nämnda små problem
gaia
 
  • Gilla
Rasmusferm
  • Laddar…
Nja, problemet är inte att det är för stort...man ställer en rotationsskiva i mitten så når alla vad de villa ha (1 miljard kineser har inte fel). Problemet kvarstår med större runda bord och en möbelbranch som inte verkar vara kundstyrd, eller så är jag unik i mina önskemål (vilket jag inte tror). Mycket stor arrogans från tex EM-möbler i GBG.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.