Funderar på att skaffa en billigare pool till sommaren.
Dock är det ju en djungel med mängder av billigare och dyrare pooler.

Tanken är en rund pool runt 3.5m då vi har ett bra förberett ställe för en pool i denna storlek.
Tanken är att kidsen ska kunna plaska runt lite (2.5 år) samt att vi vuxna ska kunna svalka oss om det blir en varm sommar.

Vad ska man tänka på när man kikar runt?
Vilka tillbehör är ett måste?
Vilka företag är lämpliga att köpa från?
Sandfilter är väl att föredra?
Ska man ha rampool eller i plåt?

Kikade på denna och den verkar ju OK.
Såklart inte bästa kvalitet men hade den kunnat funka några år?
 
Hej!

Har bra erfarenhet av Primastar´s pooler, svärmor hade en i 12 år som hon avvecklade då hon inte badade, och när jag la ner en i trädäcket så tog jag en primastar. Vettiga priser och enligt mig bra kvalite och bra support.

Förutom en bra sandfilter så är en bra kem testare ett bra steg samt en värmepump.
Lönar sig att ha en värmepump då det förlänger pool tiden.
 
För två år sedan hjälpte jag en granne att bygga ihop en primastarpool, fungerar fortfarande bra.
Kom ihåg att det stod att man inte ska ha pumpen igång när man badar, risk för elstöt!
Kändes lite oseriöst på en produkt som säljs i sverige.
Budgetera för uppvärmning på en gång, ingen blir glad av att bada i kallt vatten, speciellt inte små barn, värmepump hade jag köpt.
 
  • Haha
Markarbetaren
  • Laddar…
Risk för elstöt finns alltid, om jag inte har fel för mig så står det så pga att poolerna är importerade från staterna, där brukar även stå att man inte skall bada när det finns vatten i poolen, det finns risk för drunkning :)
 
Peter2400 skrev:
För två år sedan hjälpte jag en granne att bygga ihop en primastarpool, fungerar fortfarande bra.
Kom ihåg att det stod att man inte ska ha pumpen igång när man badar, risk för elstöt!
Kändes lite oseriöst på en produkt som säljs i sverige.
Budgetera för uppvärmning på en gång, ingen blir glad av att bada i kallt vatten, speciellt inte små barn, värmepump hade jag köpt.
Köpte en primastar föra året. Väldigt nöjd och stod inget om att inte bada med pumpen igång.
 
lundsbo skrev:
Köpte en primastar föra året. Väldigt nöjd och stod inget om att inte bada med pumpen igång.
Kollade nu, och det står att man inte ska bada med pumpen igång om man saknar jordfelsbrytare, läste lite slarvigt.

"Följ anvisningarna i manualen för sandfilter och pumpmotor. Bada inte i poolen med pumpen igång om du inte har jordfelsbrytare (det gör ingenting att vara lite extra försiktig här – vatten och
el är trots allt en farlig kombination)."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.