Har en kronbrytare för lampa till middagsbordet och dekorationslampa. Bytt lampa till bordet och den nya är av en design som gör att vi måste kunna dimra den.

Jag vill ha en strömbrytare för inbyggnad i dosa, bara en, som kan dimmra lampan vid bordet och slå av och på dekorationslampan (gör inget om den också dimras men det är inte nödvändigt). Har Schneider Exxact i övrigt och vill gärna ha samma, men den enda jag hittar har två knappar, jag gillar runda modeller (https://www.elbutik.se/product.html...MI3Izm4_Hw6wIVw9myCh3IagrqEAQYAiABEgLljPD_BwE).

Finns det någon passande rund modell med kronkoppling, eller kan man lösa det på något annat smart sätt? Jag vill att man kan styra belysningen med strömbrytaren då det finns barn som ska kunna sköta det själva.

Jag vet att jag har sett runda modeller med kronkoppling men jag hittar inte någon nu. Kan någon ge ett tips?
 
Kanske en renova kron med en dimmerpuck bakom samt en fjäder för push till dinern exempelvis en plejd.
 
Är inte Renova de som är av mer antikt utseende? Eller har jag missat något?
 
raubtier raubtier skrev:
Är inte Renova de som är av mer antikt utseende? Eller har jag missat något?
Jo visst är det så och rund som du efterfrågade
 
Jaha, jag kanske var lite otydlig. Är en sån här jag menar, själva ramen ska vara fyrkantig. :)

Fyrkantig vit strömbrytare med rund vred mot vit bakgrund.
 
macgunde macgunde skrev:
Plejd RTR-01 med dim02
[länk]
Man kan väl inte styra två olika lampor med den lösningen? Utan att ta fram telefonen alltså.
 
Jo det kan man med dubbelklick på dummern med ett scenarier. Det positiva är att man får både dimmer för båda armaturerna samt möjlighet till tidsstyrning, appsstyrning etc. till ett attraktivt pris.

Mvh Daniel
 
macgunde macgunde skrev:
Jo det kan man med dubbelklick på dummern med ett scenarier. Det positiva är att man får både dimmer för båda armaturerna samt möjlighet till tidsstyrning, appsstyrning etc. till ett attraktivt pris.

Mvh Daniel
Fast dubbelklick på dimmern kommer bara tända den andra lampan, hur ska man släcka den? Jag tycker jag har bra koll på vad Plejd klarar men i detta sammanhanget tror jag inte den klarar det TS vill.
 
  • Gilla
raubtier
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Fast dubbelklick på dimmern kommer bara tända den andra lampan, hur ska man släcka den? Jag tycker jag har bra koll på vad Plejd klarar men i detta sammanhanget tror jag inte den klarar det TS vill.
Sant, tänkte inte på de.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
[länk]

Finns en rund kronbrytare med, men annars är kron plejd med snurr rätt bra, då kan du ställa in med mobilen lite hur du vill och så
Tack, den är nog bästa alternativet jag sett hittills.
 
macgunde macgunde skrev:
Sant, tänkte inte på de.
Jag har pratat med Plejd om just den funktionen. Det hade varit bra om man kunde ha dubelklick som samma funktion som enkelklick. :)
 
  • Gilla
raubtier
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.