Jag har ingen erfarenhet av rullspackel, men såg i ett avsnitt av arga snickaren att dom använde det. Jag ska spackla gipsväggar i ett helt hus. Funderar på att använda rullspackel då det såg mycket smidigare ut att applicera än vanligt spackel, Någon som har erfarenhet av rullspackel? Är det bättre att använda det än vanligt om man ska spackla ett stort antal väggar?
Jag har inte tänkt tapetsera utan jag tänker måla direkt på gipsväggarna.
 
Rullspackel är inte lämpligt att använda till spackling av gipsskarvar om du tänkt det.
Till vanlig väggspackling är det kanonbra.
 
Går absolut att sätta remsa i rullspackel, åtminstone Alcro/Beckers, om det är lättare eller inte låter jag va osagt men prova!
 
Sätta remsa funkar men inte till att fylla med, det är ju finspackel och sjunker rätt mycket. Men sätt remsa sen fyll med skivspackel eller medium och sen slutspackla med rullspackel så blir det så fint så.
 
  • Gilla
sunkan1955
  • Laddar…
Att slutspackla med rullspackel är riktigt bra. Det är lätt att slipa och väldigt lätt att lägga på tunt. Använd dock inte roller, jag tycker vanliga stora spacklar är mycket bättre och man måste ändå dra över det. Rollern "klottar" runt en hel del...
 
Jag använde rullspackel på en mindre vägg. Fördelen var att det var lätt att fördela, men rollern var ett otymplig verktyg. Detta spackel är mer vätskefyllt än vanligt, varför jag inte skulle använda det på något som kan luckras upp. Det är också mycket porösare och slipas lättare än vanligt. Målade direkt på mitt. Blev så här: ImageUploadedByByggahus.se1386597863.404044.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
, men den ojämna ytan beror kanske på att jag slipade för grovt. Är nöjd med väggen, hursomhelst. Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.